همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس بودجه سال ۹۸ کارگران باید در پنج نوبت سبد کالا دریافت کنند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

محجوب

ایسنا نوشت: علیرضا محجوب گفت: برای این امر ۱۴ میلیارد تومان منابع در بودجه سالانه پیش‌بینی شده اما دولت نه اقدام به تهیه و توزیع سبد کالا کرده و نه صدور کارت خرید کالا را انجام داده است که ما در این زمینه تذکر لازم را به وزرا و مسئولان دولتی داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: به رغم تذکر چندین باره تاکنون صدور کارت خرید کالا و یا سبد کالا برای کارگران اتفاق نیفتاده و امیدواریم در نیمه دوم سال به سرعت این توزیع این سند حمایتی را شاهد باشیم.

دبیر کل خانه کارگر گفت: در این زمینه در حال تهیه سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم که باید هر چه سریعتر صدور کارت خرید کالا را برای کارگران انجام دهند تا بخشی از دغدغه جامعه کارگری برطرف شود

محجوب ادامه داد: دولت باید سعی و اهتمام خود را بر کنترل قیمت‌ها انجام داده تا سفره کارگران بیش از این کوچک‌تر نشده و حداقل توان تامین کالاها و نیازهای اساسی را داشته باشند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد عملکرد دولت و مسئولان در سال رونق تولید بیان کرد: نسبت به سال‌های گذشته توجه به رونق تولید و وضع اشتغال و افزایش تولید بهتر بوده و امیدواریم در نیمه دوم سال گام‌های خوبی در این حوزه برداشته شود.

محجوب تصریح کرد: ما هر چند در بخش صنعت به دلیل برخی وابستگی‌های سال‌های گذشته در ورود مواد اولیه با تنگناهایی روبرو هستیم اما تمام تلاش دولت و مجلس بر این است تا موانع بر سر راه تولید رفع شود.

نماینده مردم در تهران در مجلس به دو مشکل اساسی رونق تولید اشاره کرد و گفت: واحدهای صنعتی ما امروز در تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش دچار مشکل هستند که در این بخش تلاش و برنامه‌ریزی بانک‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

کد خبر 455450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha