سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از سه فیلم «بینوایان»، «پروکسیما» و «پرتره یک بانو بر آتش» تا سه روز دیگر به نمایندگی از سینمای فرانسه به آکادمی اسکار معرفی می‌شود.

سه نامزد نهايي سينماي فرانسه براي اسكار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، کمیته معرفی نماینده فرانسه به اسکار با نظارت مرکز ملی سینما تا روز ۲۰ سپتامبر تصمیم نهایی خود را اعلام می‌کند. نخستین‌بار در سال‌های اخیر علاوه بر فیلمسازان و مدیران ارشد موسسه‌های فرهنگی، جمعی از فعالان حرفه‌ای صنعت سینمای فرانسه هم در کمیته اسکار این کشور حضور دارند تا بخت درخشیدن فرانسه در این رقابت بیشتر شود.

«بینوایان» به کارگردانی لاج لی بر اساس فیلمی کوتاه به همین نام ساخته شد و بهار امسال در بخش مسابقه جشنواره کن جایزه داوران را برد. استودیو آمازون حق پخش بین‌المللی این فیلم ۱۰۳ دقیقه‌ای را در بازار فیلم خرید و هنوز زمان پخش آن در آمریکا مشخص نشده است. «بینوایان» برگرفته از شورش‌های سال ۲۰۰۵ در مناطق حاشیه‌ای پاریس و داستان سه عضو یک گروه ضدجنایت است که در جریان یک ماموریت، از حد خود فراتر می‌روند.

«پرتره یک بانو بر آتش» یک درام قرن هجدهمی بریتانیا به کارگردانی سلین سیاما، فیلمساز ۴۰ ساله فرانسوی است که در بخش اصلی جشنواره کن ۲۰۱۹ برای بردن نخل طلا رقابت کرد و در نهایت جایزه بهترین فیلمنامه را برد. این فیلم ۱۲۰ دقیقه‌ای از روز چهارشنبه ۱۸ سپتامبر در سینماهای فرانسه روی پرده می‌رود و برای حضور در اسکار دست‌کم باید هفت روز در این کشور نمایش عمومی داشته باشد.

«پروکسیما» به کارگردانی آلیس وینوکور چند روز پیش در جشنواره تورنتو رونمایی شد و داستان مادری است که دارد برای یک ماموریت طولانی در ایستگاه فضایی آماده می‌شود. این در حالی است که او برای رفتن به فضا باید دختر نوجوانش را یک سال تنها بگذارد. ایوا گرین، مت دیلن، لارس آیندیگر و ساندرا هولر در فیلم ۱۰۷ دقیقه‌ای «پروکسیما» بازی کرده‌اند و پروژه در فضاهای واقعی موسسه فضایی اروپا مقابل دوربین رفته است.

فرانسه از پرافتخارترین کشورها در بخش اسکار بهترین فیلم بین‌المللی (بهترین فیلم خارجی‌زبان) با ۱۲ جایزه از ۳۹ نامزدی و ۶۴ حضور است. آخرین نامزدی آن به سال ۲۰۱۵ با «موستانگ» و آخرین اسکار فرانسه به سال ۱۹۹۲ با «هندوچین» رژیس وارنیه و بازی کاترین دونوو بازمی‌گردد.

کد خبر 455284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha