همشهری آنلاین: شهروندان کانبرا در استرالیا که دوشنبه را با دمای ۲۵ درجه پشت سر گذاشته بودند، روز سه‌شنبه به تماشای دانه‌های برف نشستند؛ تجربه دیدن دو فصل در ۲۴ ساعت.

بارش برف بهاري بيرون پارلمان استراليا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، ساکنان منطقه نیوساوث‌ولز و قلمرو پایتختی استرالیا صبح روز سه‌شنبه در شرایطی چشم‌های خود را باز کردند که در برخی مناطق دست‌کم ۱۵ سانتیمتر برف روی زمین نشسته بود؛ آن هم درست پس از یکی از گرم‌ترین روزهای فصل بهار در سال ۲۰۱۹.

برف بخش‌هایی از بزرگراه هیوم را در ساعت‌های صبحگاهی روز سه‌شنبه بست و شدت سرمای هوا پس از یک روز گرم مردم را سردرگم کرد. به گفته یکی از کارشناسان اداره هواشناسی، دلیل اصلی بارش برف ورود یک جبهه هوای سرد از سمت غرب منطقه نیوساوث‌ولز در ساعت‌های شب بوده و کاهش نزدیک به ۲۰ درجه‌ای دمای هوا مردم را شگفتزده و غافلگیر کرده است.

در شرایطی که مردم در بسیاری از نقاط دنیا در حال پشت سر گذاشتن تابستان و در آستانه ورود به پاییز فصل سرما هستند، استرالیایی‌ها یک هوای معتدل و حتی گرم بهاری را تجربه می‌کنند. هر چند کارشناسان هواشناسی می‌گویند بارش برف در این بخش از سال چندان بی‌سابقه هم نبوده و احتمال دارد در روزهای آینده تکرار شود. احتمال وقوع سیلاب‌های در حاشیه رودخانه‌ها و یک دریاچه هم می‌رود.

کارمندان خانه پارلمان استرالیا صبح روز سه‌شنبه پیش از ورود به محوطه با یک صحنه زیبای برفی روبه‌رو شدند؛ تصویری که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

کد خبر 455252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha