شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: بیش از ۲۵ هزار تن خرما تاکنون از سطح ۹ هزار هکتار از نخیلات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شد.  

نیاز ایرانشهر به صنایع تبدیلی خرما 

به گزارش همشهری «مجید فیاضی» افزود: ایرانشهر با بیش از ٩ هزار هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود. وی با بیان این‌که بیش از ٧٠ رقم خرما در ایرانشهر تولید می‌شود، افزود: ربی، مضافتی، سنگ‌شکن، هلیله و زاهدی از معروف‌ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.  مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با بیان این‌که بیش از ٧٠درصد خرمای تولیدی این شهرستان از ارقام ربی و مضافتی است، گفت: نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسب سبب شده بخش زیادی از خرمای منطقه توسط واسطه‌ها خریده و به نام شهرستان‌های دیگر عرضه شود.  

وی گفت: ایرانشهر ۸ سردخانه با ظرفیت بیش از ۱۷ هزار تن دارد که مازاد این ظرفیت به دلیل نبود سردخانه برای نگهداری به مناطق دیگر ارسال می‌شود.  فیاضی اظهار کرد: بیش از ۵ هزار نفر در ایرانشهر به کار تولید خرما اشتغال دارند که با راه‌اندازی صنایع فرآوری و بسته‌بندی می‌توان علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار در منطقه، شاهد رونق اقتصادی نیز در منطقه باشیم.  وی ادامه داد: برداشت خرما در ایرانشهر از اوایل مرداد شروع شده و تا اواخر مهر ادامه دارد. مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر پیش‌بینی کرد تا پایان فصل برداشت بیش از ۵۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

کد خبر 454894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha