مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

یاسین دهقان - مهریز- خبرنگار:  برخی از شهرهای استان به عنوان شهرهای هدف گردشگری شناسایی شده‌اند که مهریز یکی از آنهاست.

پارک حسن‌آباد

طبیعت زیبای مهریز، زینت‌بخش شهری است که هم باغ‌های زیبایی دارد و هم معماری زیبایی در آن به یادگار مانده است و این نشان از سخت‌کوشی مردم این دیار برای تسهیل زندگی دارد. نتیجه این تلاش‌ها امروز جاذبه‌هایی است که تماشای آن لذت‌بخش است و نشستن زیر سایه‌سار درختان آن آرامش را به انسان تزریق می‌کند. شهرداری مهریز برای نشان دادن زیبایی‌های طبیعی شهر با بهره‌گیری از ظرفیت موجود نسبت به ایجاد پارک بزرگ حسن‌آباد یا کوثر اقدام کرده است.

این پارک در محل ظهور قنات جهانی حسن‌آباد بر روی زمین ایجاد شده است و حضور در کنار آن برای مراجعان بسیار لذت بخش است، اما قطعا این حضور نیازمند خدمات و امکاناتی است که باید برآورده شود تا خاطره خوبی برای مراجعان به پارک باقی بماند که متاسفانه این چنین نیست. عضو شورای اسلامی‌شهر مهریز با اشاره به کمبودهایی که در پارک حسن‌آباد وجود دارد، از تلاش شورای شهر برای ساماندهی پارک با تخصیص بودجه در حد توان خبر می‌دهد.

«مهدی زارع بیدکی» از تخصیص بودجه اختصاصی برای تعمیر سرویس بهداشتی، ساماندهی پارکینگ، ساخت نمازخانه و از این دست خدمات خبر می‌دهد و می‌افزاید: با توجه به قراردادی که با دانشگاه یزد منعقد شده، طرح بهسازی این پارک تا چند ماه آینده اجرایی می‌شود. وی ادامه می‌دهد: طرح با پیش‌بینی امکانات مورد نیاز در ۳ فاز تعریف شد که در مرحله اول برای نمازخانه، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی و ادامه طرح نوررسانی به بیش از ۲۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است.

عضو شورای شهر مهریز تصریح می‌کند: برای اینکه بتوان طرح را هرچه زودتر در راستای تامین رفاه و آسایس شهروندان و عموم مسافران و مهمانان اجرا کرد، به حمایت و همراهی مسئولان کشور و استان یزد در تخصیص بودجه نیاز است. زارع می‌گوید: هر هفته ۱۰ هزار نفر از استان از پارک‌های مختلف مهریز استفاده می‌کنند که فراهم کردن امکانات برای آنها ضروری و به همت مسئولان نیاز دارد. این در حالی است که در ایام تعطیلات ویژه از جمله نوروز این جمعیت بسیار افزایش می‌یابد. عضو شورای شهر مهریز تاکید می‌کند: پارک زیبا و سرسبز حسن‌آباد به دلیل جاری بودن نهر بسیار مورد استقبال است و باید بهترین خدمات را به مراجعه‌کنندگان به این پارک ارائه کنیم، اما در این مسیر باید از حمایت بخش دولتی هم بهره‌مند شویم.

کد خبر 454536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha