همشهری آنلاین: در پی افزایش دوباره ارزش یورو (واحد پول منطقه یورو) در مقابل دلار آمریکا، ژان کلود یونکر رئیس منطقه یورو ناپایداری بیش حد بازار ارز را زیر سئوال برد.

وی گفت این افزایش ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا توجیه‌پذیر نیست زیرا اقتصاد آمریکا بسیار مستحکم‌تر از آن است که به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لوگزامبورگ، یونکر در حاشیه دیدارش با رابرت فیکو نخست وزیر اسلواکی در کنفرانسی خبری گفت: این ناپایداری بیش از حد بازار ارز را دوست نداریم، ما فکر می‌کنیم که بازارهای مالی با سرعت خیلی زیادی به نمادهایی که برای کوتاه مدت نیز اعلام می‌شوند واکنش نشان می‌دهند.

نرخ برابری دلار در مقابل یورو از آستانه تاریخی یک دلار و پنجاه سنت برای هر یورو و سپس یک دلار و پنجاه و یک سنت برای هر یورو به علت انتشار برخی نمادهای نگران‌کننده درباره چشم‌انداز رشد اقتصادی آمریکا فراتر رفت.

یونکر افزود ما بر این باوریم که بازارهای مالی باید بیشتر درباره داده‌های اصلی اندیشه کند و آنگاه تصمیم‌گیری کنند.

وی در همین راستا، اظهارات هنری پلسون وزیر خزانه‌داری آمریکا در نشست سران گروه هشت در ژاپن را خاطر نشان کرد که گفته بود داده‌های اصلی اقتصاد آمریکا سالم هستند و دولت آمریکا خواستار وجود دلاری قوی در بازارهای مالی است.

یونکر در ادامه سخنان خود و با نتیجه‌گیری از این اظهارات وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: خواستار آن هستم که بازارهای مالی جان این اظهارات را مد نظر داشته باشند.

کد خبر 45435

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز