همشهری‌آنلاین: در دیدار مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد در خصوص بررسی تخصیص بخشی از فضای موجود در اراضی عباس آباد برای اجرای موزه اسباب بازی توافق شد.

جلسه مسئولان توسعه فضاي فرهنگي و مجموعه فرهنگي عباس آباد 833

به گزارش شهرنوشت و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا آقایی، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در نشست مشترک با سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد که در خصوص بررسی مسائل و چالش‌های مشترک برگزار شد، بر ضرورت تقویت همکاری‌های دو جانبه در راستای یکپارچگی فضای کالبدی و محتوایی اراضی عباس آباد تاکید کرد.

آقایی ضمن اشاره به اهمیت اراضی عباس آباد و نقش این مجموعه فرهنگی گردشگری در هویت شهری پایتخت گفت: لزوم یکپارچگی فضای کالبدی و محتوایی این اراضی در معرفی الگوی معماری فضاهای فرهنگی پایتخت و دوری از چند سلیقگی و بی نظمی بصری در این مجموعه فرهنگی بسیار حایز اهمیت است.

او بر سهم به‌سزایی که تاکنون شرکت توسعه در ساخت فضاهای فرهنگی واقع در اراضی عباس آباد از جمله باغ کتاب، باغ موزه دفاع مقدس، سراسرنمای مقاومت و... داشته است، تاکید کرد و افزود: با توجه به طرح جامع توسعه فضاهای فرهنگی و ظرفیت های چندگانه این شرکت در حوزه های مختلف طراحی، ساخت و بهره‌برداری اکنون و در راستای اصل مدیریت یکپارچه مجموعه های فرهنگی در شهر تهران نسبت به ساخت موزه اسباب بازی و همچنین بهره برداری از باغ کتاب و درآمدزایی از این مجموعه مهم نیز آمادگی لازم را دارد.

سید محمدحسین حجازی نیز در ادامه این جلسه ضمن تاکید بر ادامه همکاری های دو شرکت، به لزوم رفع برخی چالش های مشترک بویژه در مجموعه باغ کتاب اشاره کرد و گفت: عضویت شرکت نوسازی اراضی عباس آباد در سازمان جهانی گردشگری فرصتی برای همکاری های بین المللی نیز فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد همچنین افزود: اجرای طرح موزه اسباب بازی توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نقش مهمی نیز در پیشبرد این روابط ملی و بین المللی خواهد داشت.

او گفت: در این راستا آماده همکاری با شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در خصوص احیا و تقویت حوزه گردشگری ملی و بین المللی در مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد هستیم.

در پایان این نشست مقرر شد طرفین نسبت به بررسی و رفع مشکلات فعلی باغ کتاب اقدامات لازم را بطور هماهنگ انجام دهند. همچنین برخی از طرح های مطالعاتی از جمله گذر سرو، تالار شهر تهران و تهران سرای قرآن که توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران انجام گرفته اما بدلایلی اجرا نشده است نیز مورد بحث و تبادل نظر واقع و توافق شد طرح های گذر سرو تالار شهر تهران در دست بررسی مجدد قرار گیرد.

کد خبر 454334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha