همشهری آنلاین: فغانی در خصوص تصمیم‌اش به مهاجرت گفت: زمان دانشگاه رفتن پسرم و مدرسه رفتن دخترم فرا رسیده است و با توجه به شرایطی که در کشور استرالیا فراهم شد به فکر مهاجرت افتادم.

فغاني

علیرضا فغانی، داور بین‌المللی فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد مهاجرتش به استرالیا و شرایط ادامه حضورش در فوتبال دنیا به عنوان داور، اظهار کرد: از زمانی که به یاد دارم دنبال اهداف و رویاهایم بودم و در این زمینه همسر و فرزندانم با کم و کاست‌ها و نبودن‌هایم کنار آمدند و شاید اگر همکاری و همراهی آنها نبود این اتفاقات خوب برایم رخ نمی‌داد.

وی ادامه داد: توجه به استعدادها اهمیت بسیار بالایی دارد و اگر برنامه‌ریزی برای استعداد ‌پروری وجود داشته باشد به طور حتم شاهد کاهش مهاجرت‌ها و کوچ کردن‌ها خواهیم بود و می‌توانیم به بهترین شکل از شکوفایی استعدادها در درون یک کشور بهره‌مند شویم.

این داور شناخته شده فوتبال ایران با اشاره به این‌که ۴۰ سال در شهر ری زندگی کردم و کنار مردم این منطقه زندگی خوبی داشتم و از شرایطم لذت بردم، گفت: در حال حاضر زمان دانشگاه رفتن پسرم و مدرسه رفتن دخترم فرا رسیده است و با توجه به شرایطی که در کشور استرالیا فراهم شد به فکر مهاجرت افتادم و با توجه به این‌که اقامت استرالیا را داشتم تصمیم گرفتم به این کشور مهاجرت کنم و اگر از اقامت اروپا برخوردار بودم به این قاره می‌رفتم.

فغانی در مورد ادامه‌ فعالیت‌اش به عنوان داور در رشته فوتبال، خاطر نشان کرد: به طور حتم داوری را دنبال می‌کنم و مصمم‌تر از قبل در این حوزه فعالیت خواهم کرد هرچند در شرایط فعلی بیشتر ترجیح می‌دهم در کنار خانواده باشم.

وی در پاسخ به این‌که آیا در تورنمنت‌های بین‌المللی به عنوان داور ایرانی قضاوت خواهد کرد یا خیر؟ اظهار کرد: در مورد این‌که به عنوان داور بین‌المللی ایرانی در تورنمنت‌ها حضور پیدا کنم در گذشته صحبتی را با آقایان تاج و رفعتی داشتم و به تازگی با آقای ممبینی صحبت کردم و مشکلی برای فعالیتم به عنوان داور بین‌المللی ایرانی در تورنمنت‌ها وجود ندارد.

این داور بین‌المللی فوتبال ایران در پاسخ به این‌که آیا در لیگ فوتبال استرالیا قضاوت خواهد کرد یا خیر، بیان کرد: در این رابطه هنوز صحبت خاصی صورت نگرفته است و در ابتدای امر ادامه تحصیل فرزندانم و پس از آن داوری مدنظرم قرار خواهد گرفت. خوشبختانه هر کدام از داوران ایرانی که مهاجرت کردند معرفی‌نامه‌ای از فدراسیون فوتبال ارائه کرده و شرایط برای حضور آنها در اروپا، کانادا و استرالیا فراهم شده است و بعید می‌دانم که با توجه به کارنامه‌ای که دارم مشکلی به منظور قضاوت در لیگ فوتبال این کشور وجود داشته باشد و حتی تصورم براین است که شرایط راحت تری را پیش‌رو خواهم داشت.

فغانی در ارتباط با این‌که آیا شرایط لیگ فوتبال ایران عامل این مهاجرت بوده است؟ تصریح کرد: اصلا، بنده پوست‌کلفت‌تر از آن هستم که بخواهم از چیزی فرار کنم و اگر موضوع ادامه تحصیل و حضور در مقطع دکتری نبود بعد از جام جهانی از ایران رفته بودم و به دلیل درگیری‌های تحصیلی این مساله به تعویق افتاد، خوشبختانه با شرایط لیگ ایران ناآشنا نیستم و نسبت به فضای فوتبال این کشور اشراف داشتم.

وی ادامه داد: متاسفانه بداخلاقی‌ها در ورزش ایران و به ویژه فضای مجازی قابل مشاهده است و بسیاری از افراد برای تخلیه روانی خود به دنبال سوژه می‌گردند. اگر فدراسیون فوتبال، کمیته اخلاق و کمیته انضباطی به عنوان اهرم بازدارنده دراین رابطه اقدام کنند شاهد نتایج خوبی خواهیم بود که خوشبختانه در فصل جدید فدراسیون فوتبال با جدیت بیشتری در این زمینه اقدام کرده است.

این داور بین‌المللی فوتبال ایران با اشاره به این‌که عامل اصلی تحریک‌ها، اعتراضات و هجمه‌ها چه روی سکوها و چه پس از اتمام بازی در فضای مجازی ناشی از رفتار بازیکنان حین و پس از برگزاری مسابقه است، گفت: متاسفانه به دلیل اعتراضات بازیکنان به داوری موج اعتراضی به سکوها منتقل می‌شود و این هجمه چه در درون زمین و چه پس از پایان مسابقه در فضای مجازی به شکلی نادرست ادامه می‌یابد که باید در این زمینه چاره‌اندیشی‌های لازم مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 454260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha