همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز شنبه ۱۶ شهریور ماه در نشستی خبری جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی را اعلام می‌کند.

کمالوندی

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی شنبه ۱۶ شهریور ماه جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی را در نشستی خبری اعلام می کند.

شب گذشته حسن روحانی رئیس جمهور بعد از نشست مشترک سران سه قوه اعلام کرد که گام سوم از پس فردا (جمعه) برداشته می شود.

روحانی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش تعهدات در گام سوم ، اظهار داشت: در گام سوم سازمان انرژی اتمی موظف است در زمینه تحقیق و توسعه هر آنچه نیاز فنی کشور است، بلافاصله شروع کند و تمام تعهداتی که در زمینه تحقیق و توسعه در برجام مدنظر بوده  را کنار بگذارد و شاهد گسترش در حوزه تحقیق و توسعه در زمینه انواع سانتریفیوژهای جدید و هر آنچه که برای غنی‌سازی نیاز داریم را سازمان انرژی انجام دهد و شاهد سرعت عمل در این زمینه باشیم.

جمهوری اسلامی ایران براساس بیانیه ۱۸ اردیبهشت شورای عالی امنیت ملی در توقف برخی تعهدات برجامی در ۱۲۰ روز گذشته، اقداماتی را در قالب گام‌های اول و دوم صورت داد. در گام اول ایران از ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد عبور کرد و در پایان این گام و زمان ورود به گام دوم (۱۶ تیر ماه) نیز عنوان شد که ایران از این به بعد سقف غنی سازی ۳.۶۷ درصد را رعایت نمی‌کند و یک روز بعد هم بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگو با فارس خبر داد که سقف اورانیوم غنی شده ایران به ۴.۵ درصد رسیده است.

امروز (پنجشنبه ) ۱۴ شهریور ماه فرصت ۶۰ روزه دوم ایران به طرف های باقیمانده در برجام پایان می یابد.

کد خبر 454047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha