همشهری‌آنلاین: شهردار تهران برای شرکت و سخنرانی در نشست یونیدو که هدفش کاهش ردپای کربن در شهرهاست، به وین پایتخت اتریش سفر کرده‌است.

يونيدو

یونیدو سازمان تخصصی سازمان ملل متحد است که خواستار «ساخت زیرساخت‌های انعطاف‌پذیر، ترویج صنعتی فراگیر و پایدار و تقویت نوآوری» است.

این سازمان‌ به طور تخصصی در حوزه پیشرفت صنعت در کشورهای در حال توسعه فعالیت دارد.

آن‌طور که در وب‌سایت یونیدو آمده است؛ در یک ارزیابی مستقل ۲۳ سازمان بین‌المللی برخلاف شمار زیادی از معیارها، یونیدو ششمین سازمان برتر به‌طور کلی و بهترین در گروه آژانس‌های اختصاصی، ارزیابی شده است. طبق ملاحظات گفتمان بازسازی اخیر ملل متحد، قابل مشاهده است که یونیدو به بهینگی هزینه و ارتباط سیستم گسترده ملل متحد، به‌طور فعال کمک می‌کند.

سازمان یونیدو معتقد است که صنعت رقابتی و زیست‌محیطی قابل قبول دارای نقشی بسیار اساسی در تسریع رشد اقتصادی، ریشه‌کن کردن فقر و دستیابی به اهداف توسعه‌ای هزاره است.

 به گزارش شهرنوشت، اجلاس یونیدو تا به امروز به صورت عمومی در سه دوره برگزار شده و برای شرکت در دوره‌های پیشین این اجلاس نیز از شهرداران وقت پایتخت دعوت به عمل آمد که هیچ یک موفق به حضور در آن نشدند. امسال با توجه به دعوت دوباره، شهردار تهران با هدف توسعه مناسبات دوجانبه و بهره‌برداری از ظرفیت های یونیدو و معرفی ظرفیت‌های شهر تهران، به شهر سفر کرده است.  

تمرکز بر توسعه پایدار و استفاده از انرژی‌های سبز به عنوان یک اصل مهم یونیدو سبب شده تا در حاشیه این اجلاس پنلی با عنوان «پلی ارتباطی میان شهرها- کمربند و ابتکار راه: توسعه اقتصاد سبز برای شهرها» برگزار شود. پیروز حناچی شهردار تهران هم قرار است در پنل تخصصی سخنرانی کند.

پنل «پلی برای شهرها» یک رویداد بزرگ سالانه است که هدف آن پیشبرد اجرای اهداف توسعه پایدار (SDG) و برنامه جدید شهری است. این رویداد اجرای برنامه ۲۰۳۰ که بخشی از آن مربوط به توسعه پایدار از طریق کمربند و ابتکار جاده (BRI) است را ترویج می کند، که تقریبا نیاز همه کشورهای شرکت کننده در این اجلا است. این رویداد مقامات شهرداری و ذینفعان توسعه را برای افزایش مشارکت طرح‌های توسعه شهری و صنعتی پایدار و فراگیر تشویق می‌کند.

براساس موفقیت رویدادهای قبلی، پنل «پلی برای شهرها» نقش چهارم انقلاب صنعتی را در تقویت نوآوری شهری در شهرها بررسی خواهد کرد. "۴.۰" نمادی از چهارمین انقلاب صنعتی و نسخه چهارم این رویداد است. این هدف چشم انداز گسترده و چند رشته‌ای در مورد چگونگی برخورد شهرها به فناوریهای پیشرفته ارایه می‌دهد و راه‌حل‌های جدید صنعتی را هم برای ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان خود با کاهش ردپای کربن در شهرها، بهبود خدمات عمومی و همچنین ایجاد مشاغل جدید و جذب نیروی کار ماهر پیش روی شهرداران قرار می‌دهد.

کد خبر 453880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha