مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۷:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دختر هفده ساله نیجریه‌ای روز شنبه، اول مهر به فضا خواهد رفت.

به گزارش سی ان ان، "استلا فلیکس" اولین دانش آموزی خواهد بود که تجربه حضور در فضا را خواهد داشت.

او می گوید: من در نیجریه هر روز ساعت 5 صبح از خواب بیدار می شوم که پس از یک ساعت پیاده روی به مدرسه برسم. من یکی از هفت بچه ای هستم که پدرم با تلاش بسیار توانسته است ما را ه مدرسه بفرستد و ما به خاطر اینکه می توانیم به مدرسه برویم قدردان پدر هستیم گرچه او به خاطر فقر زیاد نمی تواند کتابهای درسیمان را برایمان تهیه کند و بایدآنها را از دانش آموزان دیگر قرض بگیریم.

استلا، از میان بیش از 400 دانش آموز متقاضی در غرب آفریقا برای سفر به فضا انتخاب شده است. این سفر با تلاش موسسه بین‌المللی فضا برای فرستادن دانش آموزان متقاضی طراحی شده و طی آن دانش‌آموز منتخب از طریق مرکز فضایی کندی در فلوریدا دو ساعت را در بوئینگ فضاپیما خواهد نشست و به فضای  10 کیلومتر بالای زمین خواهد رفت که می تواند چند دقیقه احساس بی وزنی کامل را تجربه کند.

او اضافه می کند: خوشحالم که می بینم فضا و رسیدن به آن تنها برای سفیدپوستان نیست و یک نیجریه ای هم می تواند تجربه زیبای این سفر را داشته باشد ما گرچه حتی از انرژی برق درمنازلمان برخوردار نیستیم اما اکنون می توانیم لااقل یکی از افرادی باشیم که به دنیایی دیگر سفر می کند.

این سفر هر ساله به مناسبت هفته فضا طراحی شده و نیجریه به خاطر تلاشهایش در زمینه فضا امسال به عنوان کشور برگزیده توانسته یک دانش آموز را راهی این سفر کند.

کد خبر 4538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز