همشهری آنلاین: در پی اظهار بی‌اطلاعی سیدعلی صالحی، شاعر معاصر کشورمان از حضور نامش در فهرست نامزدهای جایزه شعر احمد شاملو، دبیرخانه این جایزه پاسخی منتشر کرد.

سيد علي صالحي

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) روز شنبه، نهم شهریور، سیدعلی صالحی، شاعر معاصرکشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا از حضور نامش در فهرست نامزدهای جایزه شعر احمد شاملو ابراز بی‌اطلاعی و نارضایتی کرد.

در این گفت‌وگو آمده است: «در سایت جایزه احمد شاملو، دیدم عکس و نام مجموعه شعری از من «سرود روح بزرگ» هم‌ منعکس شده است. ضمن احترام به نام بلند الف. بامداد، نمی‌دانم چه کسی کتاب مرا به این جمع معرفی کرده است.»

 او در ادامه این گفت‌وگو افزوده است: «من «سیدعلی صالحی» شاعر این دفتر صریح اعلام  می‌کنم راضی به این کار نیستم و در حالی نام مجموعه شعر من ـ سرود روح بزرگ ـ در آثار رسیده به دبیرخانه جایزه شعر شاملو برده شده، که من به هیچ وجه از این ماجرا خبر نداشتم و هرکسی که نقش پست‌چی را داشته، بدون اطلاع و کسب اجازه از من، این کار را کرده است.»

دبیرخانه جایزه شعر شاملو با نهایت احترام به این شاعر و نظریه‌پرداز اعلام می‌کند که براساس آنچه بارها در فراخوان این جایزه آمده و بر آن تأکید شده است، تنها کتاب‌هایی در این رقابت شرکت داده می‌شود که از طرف شاعر یا ناشر آن برای دبیرخانه ارسال شده باشد. لازم به ذکر است که دبیرخانه به هیچ عنوان کتابی را به جز تحت این شرایط، در گردونه‌ داوری جایزه شرکت نمی‌دهد.

چنان که هر سال در فراخوان جایزه اطلاع‌رسانی می‌شود: «دبیرخانه ارسال کتاب را به منزله‌ علاقمندی به شرکت در رقابت ادبی جایزه‌ شعر تلقی کرده و تنها کتاب‌های ارسال‌شده در این رقابت شرکت داده خواهند شد.»

به نظر می‌رسد در ارسال مجموعه شعر «سرود روح بزرگ» هماهنگی لازم میان ناشر و شاعر صورت نگرفته باشد. به هر صورت بنا به خواست این شاعر گرانقدر، مجموعه شعر ایشان با کمال احترام مورد داوری قرار نمی‌گیرد و حذف می‌شود.

کد خبر 453639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha