یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
۰ نفر

استقبال سرد پزشکان از طرح نصب پایانه‌های فروش یا کارتخوان‌های مورد تایید سازمان امور مالیاتی باعث شده تا این سازمان واکنش نشان دهد

كارتخوان 833

هرچند آمار دقیقی از پزشکانی که به ثبت‌نام در سامانه سازمان امور مالیاتی و نصب کارت‌خوان‌های مخصوص اقدام کرده‌اند، تا کنون منتشر نشده اما مهلت تعیین شده برای پزشکان آخر این هفته به پایان می‌رسد.

 امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی دیروز با تاکید بر اینکه مهلت نصب کارتخوان پزشکان تمدید نمی‌شود، گفت: باید پاسخگوی نهادهای نظارتی برای متصل نشدن پزشکان به سامانه سازمان مالیات باشیم. البته او خبر داده تا پایان شهریور تا ۲۰ صنف دیگر هم در تور مالیاتی قرار می‌گیرند که به نصب کارتخوان‌های جدید موظف می‌شوند. به گفته  او تمام حرفه‌ها و مشاغل باید برای تمام معاملات کالا و خدمات در سراسر کشور به سامانه فروشگاهی متصل شوند تا شفاف سازی صورت گیرد.

پارسا ادامه داد: در گام‌های نخست مطابق با آنچه که قانون گذار در بودجه امسال حکم کرده بود، باید از اول امسال صاحبان حرفه‌های پزشکی به سامانه مذکور متصل می‌شدند؛ اما با توجه به اینکه هنوز این اتصال برقرار نشده، ما به عنوان متولی امور مالیات باید پاسخگوی دستگاه‌های نظارتی باشیم که چرا با گذشت ۶ ماه از سال هنوز این اتفاق نیفتاده است.

او تاکید کرد: به هر حال ما زمان ثبت نام پزشکان در سامانه سازمان امور مالیاتی را با ۲ بار تمدید، به ۱۵ شهریور ماه موکول کردیم و این زمان دیگر تمدید نمی‌شود. پارسا یادآور شد: باید حافظه مالیاتی روی سرورهای شرکت‌های ارائه خدمات پرداخت یا «پی اس پی» نصب شود تا اطلاعات مالی مطب بدون دخل و تصرف در سازمان امور مالیاتی ذخیره شود. او اعلام کرد: مطابق با برنامه ریزی ها از مهرماه تمام دریافت‌هایی که پزشکان دارند باید از طریق دستگاه کارتخوان صورت گیرد.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که چه تعداد پزشک تاکنون در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت نام کرده‌اند، افزود: عدد نمی گویم اما تعداد ثبت نام کنندگان رو به افزایش است؛ به هر حال امیدوارم پزشکان ما در این فرصتی که تعیین شده است فرآیند ثبت نام را تمام کنند.

  • وعده مالیات بر مسکن

رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه، لایحه مالیات بر مجموع درآمد خانوار در سازمان آماده شده، گفت: پایه جدید مالیات بر عایدی سرمایه (مسکن) نیز در این اصلاحیه گنجانده شده است. پارسا  با بیان اینکه در ابتدا قرار بود پایه جدیدمالیاتی، مالیات بر عایدی مسکن، در لایحه وزارت اقتصاد با عنوان مالیات بر فعالیتهای اختلال زای اقتصادی گنجانده شود، ‌ گفت: بعد از تغییراتی که در این خصوص ایجاد شد تصمیم گرفته شد تا این پایه جدید مالیاتی در لایحه اصلاح قانون مالیاتهای  مستقیم لحاظ شود.

رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه، بر اساس پیگیریهای انجام شده لایحه مذکور در نیمه شهریور ماه از وزارت اقتصاد به دولت می‌رود، ‌گفت: به این ترتیب پایه مالیات بر عایدی مسکن که از سال‌های قبل پیگیری می‌شد به هیات دولت خواهد رفت.

*مهلت تعیین شده برای پزشکان آخر این هفته به پایان می‌رسد

کد خبر 453584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha