همشهری آنلاین: فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فشارهای دشمنان، مشکلات و هزینه‌هایی را برای مردم ایجاد کرده است اما همه باید بدانیم هزینه تسلیم بسیار سنگین‌تر از هزینه مقاومت است.

علیرضا صباحی فرد

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در تشریح اوضاع کنونی و فعالیت کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: پدافند هوایی ارتش در ۴۰ سال گذشته ضمن نقش آفرینی در دوران دفاع مقدس و مواجهه با انواع کمبودها و تحریم‌ها تا به امروز به پیشرفت های قابل توجهی نائل آمده و در حال تبدیل شدن به قدرت پدافند هوایی در منطقه است.

وی افزود: قطار پیشرفت پدافند هوایی در ریلی قرار گرفته که توقفی برای آن متصور نیست و با سرعت در حال حرکت است و در گام دوم انقلاب زیرسایه رهبر فرزانه، شگفتی‌های زیادی را ارائه خواهد کرد که باعث دلگرمی مردم و دوستان و باعث بیم و هراس بیشتر برای دشمنان خواهد بود.

صباحی فرد  ادامه داد: در شرایط کنونی، دشمن ضمن حفظ و تقویت قدرت نظامی و تهاجمی خود در منطقه، جنگ را در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با شدت بیشتری آغاز کرده است و به طور قطع فشارهای دشمنان مشکلات و هزینه‌هایی را برای مردم ایجاد کرده است اما همه باید بدانیم هزینه تسلیم بسیار سنگین‌تر از هزینه مقاومت است که این کلام نورانی حضرت آقا است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: اگر امروز دشمن با وجود تقویت توان رزمی و رصد دقیق و بی نقص با صدور اخطارهای به موقع و برخورد قاطعانه مواجه می شود، این برخوردهای قاطعانه با متجاوزان در مرزهای کشور باعث پیشیمانی دشمن از حمله می‌شود به گونه‌ای که ماشین جنگی خود را در فاصله بیش از ۲۰۰ مایلی تنگه هرمز متوقف می‌کنند و جرات نزدیک شدن به مرزهای کشور را ندارند.

صباحی فرد افزود: اینها نشانه قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که توسط فرمانده فرزانه، هدایت و راهبردی می شود. اگر دشمن جنایتکار احساس می‌کرد که ایران اسلامی در حوزه نظامی و دفاعی ضعفی دارد و در صورت حمله هزینه زیادی متحمل نمی‌شد، بدون شک به کشور حمله می‌کرد اما می‌داند آمادگی رزمی ایران قابل آزمودن نبوده و نیست و اولین اشتباه آنان آخرین اشتباه‌شان خواهد شد.

وی ادامه داد : دنیا می داند ایران به دنبال جنگ افروزی نبوده و نیست اما اگر در عرصه نظامی، دشمن دچار توهم شود سیلی محکمی از جایی که تصورش را نمی‌کند خواهد خورد و قطعا پایان مخاصمه در اختیار خودش نخواهد بود.

 فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش یادآور شد: همانگونه که در سخنرانی دهم شهریور سال گذشته قول داده بودم به همت جوانان این مرز و بوم سامانه موشکی برد بلند ۳۷۳ را رونمایی و عملیاتی کردیم. یکی از مزیت های بزرگ این سامانه راهبردی که تنها چند کشور پیشرفته دانش تولید آن را در اختیار دارند بومی بودن آن است.

صباحی فرد افزود: این سامانه، سازگار با شرایط محیط کشور طراحی شده و قادر است در حداقل زمان عملیاتی شود و طوری طراحی شده که به متخصصان این اجازه را می دهد تغییرات لازم را برای تولید نسخه پیشرفته متناسب با تهدید به راحتی اعمال کنند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه موشکی ۱۵ خرداد نیز اخیرا عملیاتی شد و قادر است با انواع هواگردها در بُرد و ارتفاع متوسط درگیر شده و آنها را منهدم کند؛ رونمایی از سامانه راداری فلق با بُرد بیش از ۴۰۰ کیلومتر در نیروی پدافند هوایی، بازسازی کامل شده است.

صباحی فرد، طراحی ساخت و تولید انبوه سامانه های فرماندهی، کنترل استقراری، تاکتیکی پیشرفته و تولید انواع سامانه های ارتباطی ایمن و پایدار، توسعه شبکه ارتباطی امن و قابلیت های دفاعی سایبری بومی را از فعالیت های ارزشمند در حوزه فناوری اطلاعات پدافند هوایی برشمرد و گفت: این سامانه ها، زمینه مدیریت بهینه صحنه نبرد را برای پدافند هوایی فراهم کرده است.  

وی تاکید کرد: پیشرفت ها در حوزه پهپاد پدافند هوایی ارتش، خارج از تصور بوده و بسیار جلوتر از برنامه های پیش بینی شده، است مجموعه پدافند هوایی در حال تبدیل شدن به قطب پهپادی کشور است به طوری که در زمان حاضر مجهز به انواع پهپاد با قابلیت حمل محموله ها است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران همانطور که هشدار می دهد، عمل  هم می کند و حمله هر متجاوزی را با تیرهای آتشین پاسخ خواهد داد.

وی افزود: ما به دنبال جنگ و نزاع نیستیم اما امنیت منطقه و کشور خط قرمز ماست و در این زمینه هیچ معامله و مماشاتی با کسی نداریم.

وی یادآورشد: عمق راهبرد نفوذی ایران رو به گسترش است و هیمنه آمریکا در منطقه و جهان رو به افول است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: معتقدیم امنیت خلیج فارس و غرب آسیا به صورت درون منطقه ای با مشارکت کشورهای منطقه قابل تامین است و حضور قدرت های فرامنطقه ای و تشکیل ائتلاف های نمایشی و حضور اسرائیل غاصب در خلیج فارس، چالش برانگیز خواهد بود و به جز ناپایداری امنیتی حاصلی نخواهد داشت.

صباحی فرد افزود: بنابراین قویا به رهبران و تصمیم گیران کشورهای غرب آسیا و منطقه توصیه می شود در سیاست های منطقه ای خود تجدیدنظر کرده و از ایجاد ائتلاف های با دشمنان جهان اسلام پرهیز کرده و به دنبال سیاست های امنیتی درون منطقه ای باشند که این به صلاح همه است.

وی عنوان کرد: در انتها تاکید می‌کنم نیروهای جمهوری اسلامی ایران در پدافند ارتش با پشتیبانی و حمایت های ملت بزرگوار و هدایت های فرمانده کل قوا همواره به پیشرفت و خودکفایی در عرصه های دفاعی و حفظ اقتدار ملی و تامین امنیت پایدار کشور متعهد است و مانند همیشه دشمنان قسم خورده را مایوس خواهد کرد. /

کد خبر 453234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha