چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

فرزاد رشتی - خراسان رضوی -خبرنگار: فرماندار شهرستان تربت‌جام از افتتاح ۵۱ پروژه با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال در هفته دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در حوزه آب شرب سالم روستایی.

افتتاح

آب شرب سالم شهری، راه روستایی، بخش کشاورزی، انتقال آب کشاورزی، کانال‌های انتقال آب، آبیاری تحت ‌فشار، حوزه برق‌رسانی، مخابراتی، طرح‌های هادی، بهداشتی درمانی و افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مدیریت شهری مانند آسفالت معابر شهری و پروژه پارک و فضای سبز شهرداری‌های تابعه است. «مرتضی حمیدی» پروژه تأمین آب شرب سالم روستای تغز علیا و سفلی را شاخص‌ترین پروژه این هفته معرفی کرد و ادامه داد: این روستا در بخش مرکزی واقع ‌شده و اهالی این روستا مدت‌ها با ۲۵۰ خانوار از نعمت آب شرب لوله‌کشی بهره‌مند نبودند و با تانکر به آنها آب‌رسانی می‌شد. مردم، بخشدار، شورا و دهیار روستا به‌شدت پیگیر حل این مشکل بودند.

خوشبختانه توانستیم ۲ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع بگیریم و در سال گذشته خط انتقال آن اجرا شد و بخش اندکی از پروژه مانند ترانسش مانده بود که ترانس هم نصب و در این هفته افتتاح شد. فرماندار تربت‌جام افزود: از دیگر پروژه‌های شاخص این هفته، افتتاح ۵۴ واحد از واحدهای مسکن مهر تربت‌جام بود که مجتمع شهید غزنینی مربوط به تیپ ۳۸ زرهی با اعتبار ۳۸ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت که از این اعتبار ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر بود.

حمیدی به دیگر پروژه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: افتتاح پایگاه بهداشتی- درمانی شهری کارگر، افتتاح پروژه‌های مخابراتی، شبکه توزیع آب‌رسانی روستاهای دولت‌آباد، اسلام‌آباد، قلعه خاکی و خرگوشی، افتتاح ساختمان دهیاری قلعه خاکی، کلنگ‌زنی سالن ورزشی روستای خلیلی، طرح هادی روستای تیمنک علیا و بوستان‌های روستایی از دیگر پروژه‌های این هفته در تربت‌جام است. نماینده عالی دولت در شهرستان تربت‌جام به افزایش ۶ درصدی اعتبارات امسال به نسبت سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال ۴۷۰ میلیارد ریال بودجه با افزایش ۶ درصدی به نسبت سال گذشته محقق شد.

  • افتتاح پروژه‌های مدیریت شهری به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد ریال در تربت‌جام 

شهردار تربت‌جام نیز از افتتاح پروژه‌های حوزه مدیریت شهری به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد و گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت پروژه‌های مختلفی در نقاط مختلف شهر برای رفاه حال شهروندان افتتاح شد. «سیدعلی حسینی» ادامه داد: این پروژه‌ها از محل اعتبارات داخلی شهرداری تربت‌جام مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار تربت‌جام به اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق مختلف شهر اشاره کرد و گفت: بوستانی با وسعت ۲۵۰۰ مترمربع در شهرک معلم، خیابان دکتر فاضل ۲۱ بلااستفاده بود که اخیرا با تلاش همکاران مراحل بازسازی و احیای آن انجام شد. در این بوستان مجموعه وسایل بازی پلی‌اتیلن و کف‌پوش به‌منظور استفاده ایمن کودکان از این فضا نصب شد. در حاشیه این بوستان زمینی به وسعت حدود ۵۵۰ مترمربع به‌منظور استفاده ورزشی جوانان و نوجوانان در نظر گرفته ‌شده که اطراف آن محصور و کف‌سازی شده است و دروازه فوتبال و بسکتبال در آن نصب و به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که تجمع میوه‌فروش‌های فصلی در حاشیه میدان بسیج که در ورودی شهر از سمت تایباد قرار دارد، مشکلات ترافیکی و نمای نامناسبی داشت، تصمیم بر آن شد تا غرفه‌های میوه و تره‌بار را در حاشیه این میدان به مساحت ۹۰ متر احداث کنیم که از آنها بهره‌برداری شد.
حسینی به آسفالت و مناسب‌سازی معابر اصلی و فرعی شهر اشاره کرد و افزود: در این مدت سعی شده در حد توان و بضاعت شهرداری معابر بهسازی و آسفالت شود که در این هفته حدود ۲۰ هزار مترمربع آسفالت با اعتباری بالغ‌ بر ۱۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی به استقبال گسترده شهروندان از باند پیاده‌روی مسیر تندرستی حاشیه بلوار کمربندی خلیج‌فارس این شهر که در سال گذشته افتتاح شد، اشاره کرد و افزود: باند پیاده‌روی در حاشیه بلوار کمربندی جانبازان به مساحت حدود ۵ هزار مترمربع احداث و آسفالت شد که به مناسبت هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار تربت‌جام در خصوص دیگر پروژه‌های افتتاح‌شده هفته دولت در حوزه مدیریت شهری گفت: مناسب‌سازی پیاده‌رو ضلع غرب خیابان شهید بهشتی به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع و همچنین خیابان حدفاصل میدان شیخ‌الاسلام احمد جامی تا میدان کارگر به مساحت ۸۲۰۰ مترمربع به‌منظور دسترسی آسان به ابتدای مسیر تندرستی آسفالت شده و همچنین آسفالت و بهسازی خیابان ارتش، حدفاصل بلوار امام خمینی(ره) تا میدان انقلاب به مساحت حدود ۲ هزار مترمربع مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مقام مسئول مدیریت شهری تربت‌جام در خصوص پروژه‌هایی که در این هفته آغاز می‌شود گفت: کلنگ‌زنی احداث فاز یک بوستان مشاهیر در ورودی شهر به مساحت یک هکتار پیش‌بینی شد که به‌ موازات بوستان شورا از میدان نماز تا دروازه زیارت ادامه خواهد داشت و در فاز اول یک هکتار از آن توسط یک پیمانکار بومی اجرا خواهد شد.

همچنین کلنگ پروژه ایستگاه پارک‌سوار میدان نماز به زمین خورد که این پروژه به پیمانکار بومی تحویل ‌شده است. حدود ۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل این ۲ پروژه برآورد اعتبار می‌شود. شهردار تربت‌جام به حل مشکل چندساله کنترل و هدایت آب‌های سطحی باند کندرو، حدفاصل خیابان وحدت اسلامی تا ورودی خیابان شهید علیمردانی به طول ۶۵۰ متر اشاره کرد و گفت: در این پروژه ۶۵۰ متر اجرای کانال و ۶۱۰۰ مترمربع عملیات زیرسازی و آسفالت در حال انجام است.

شهردار تربت‌جام به مناسب‌سازی معابر شهری برای استفاده توانیاب‌ها اشاره کرد و گفت: طرحی به‌صورت پایلوت در شهر اجرا کردیم که در فاز اول مسیر پیاده‌روی میدان شهدا تا فرمانداری با رفع موانع و جمع‌آوری جدول مناسب‌سازی شد تا توانیابان بدون مشکل تردد کنند. هرچند که در الباقی شهر مسیرهای پیاده‌روی، بلوارهای اصلی و پرتردد شهر و ورودی پارک و بوستان‌ها برای استفاده این عزیزان مناسب‌سازی شده است و در بلوارها برای عبور ویلچر از عرض خیابان و بلوار پیش‌بینی لازم ‌شده است.

کد خبر 453013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha