همشهری آنلاین: وایولا دیویس در مجموعه تلویزیونی «بانوان اول» به نقش میشل اوباما، بانوی اول پیشین کاخ سفید ظاهر می‌شود.

ميشل اوباما و وايولا ديويس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بازیگر آمریکایی برنده اسکار در پروژه تازه شبکه تلویزیونی شوتایم علاوه بر ایفا کردن یکی از نقش‌های اصلی، در مقام تهیه‌کننده اجرایی هم حضور دارد. دیویس ۵۴ ساله که یک سال از خانم اوباما کوچک‌تر است، در فصل اول «بانوان اول» بازی می‌کند و روایتی تازه از زندگی شخصی و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی همسر باراک اوباما ارائه می‌دهد. این فصل به سه بانوی اول یعنی النور روزولت، بتی فورد و اوباما اختصاص دارد.

فیلمنامه را آرون کولی نوشته و ماجراها به جای بال غربی و دفتر رئیس‌جمهوری آمریکا، بیشتر بر بال شرقی کاخ سفید متمرکز است؛ جایی که همسران رئیسان‌جمهوری ایالات متحده پنهانی تصمیم‌های مهم و تاثیرگذار می‌گیرند. دیویس و میشل اوباما ارتباطی نزدیک و صمیمی با هم دارند. دو سال پیش بازیگر آمریکایی با گذاشتن عکسی از خودش و خانم اوباما به بانوی اول پیشین ادای احترام کرد و در فیس‌بوک نوشت: «امیدوارم همچنان بدرخشی و بر نسل‌های آینده تاثیر بگذاری.»

دیویس نخستین بار در ۲۰۰۸ برای بازی در «تردید» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن مکمل شد و کمتر از یک دهه بعد یعنی در ۲۰۱۶ برای ایفای نقش در «حصارها» به کارگردانی و بازی دنزل واشنگتن این جایزه را برد. او نخستین بازیگر رنگین‌پوست آمریکاست که موفق به کسب جوایز سه‌گانه بازیگری یعنی اسکار، امی و تونی شده است.

کد خبر 452990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha