سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه افق با پخش «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی، از نخستین و ماندگارترین سریال‌های مناسبتی تلویزیون به استقبال ماه محرم رفت.

سريال شب دهم

به گزارش همشهری آنلاین، مجموعه ۱۳ قسمتی «شب دهم» سال ۸۰ به کارگردانی فتحی تولید شد و در دو هفته ابتدایی سال ۸۱ به مناسبت همزمان شدن نوروز با ماه محرم از شبکه یک روی آنتن رفت. داستان در دوران پهلوی اول می‌گذرد؛ زمانی که عزاداری برای سالار شهیدان و برگزار کردن مجالس تعزیه ممنوع است. حیدر خوشمرام که برای دزدی وارد خانه یکی از شاهزاده‌های قاجار شده، عاشق خانم جوان خانه می‌شود اما برای رسیدن به عشق یک مانع بزرگ پیش رو دارد.

فخرالزمان که از ابراز علاقه حیدر جا خورده، شرط این وصال را اجرا کردن ۱۰ شب تعزیه با حضور مردم اعلام می‌کند. با وجود مراقبت‌های شدید نیروهای امنیتی، حیدر با همراهی دوستانش و حضور فخرالزمان هر شب یک مجلس تعزیه برپا می‌دارد و شب آخر به وصال معشوق می‌رسد. حسین یاری، کتایون ریاحی، رؤیا تیموریان، پرویز پورحسینی، اکرم محمدی، ثریا قاسمی، محمود پاک‌نیت، پرویز فلاحی‌پور، آتش تقی‌پور، رامسین کبریتی و... در «شب دهم» بازی می‌کنند.

سریال مناسبتی «شب دهم» روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن شبکه افق می‌رود و روز بعد در دو نوبت ۹:۳۰ و ۱۴:۳۰ بازپخش می‌شود. موسیقی متن این مجموعه را فردین خلعتبری ساخته و علیرضا قربانی با شعری از زنده‌یاد مرحوم افشین یداللهی آن را خوانده کرده است.

کد خبر 452978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha