سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: معاملات بورس تهران، روز سه‌شنه 7 اسفند با کاهش 167 واحدی شاخص بورس به پایان رسید.

علت اصلی افت شاخص در این روز بازگشایی 32 نماد بورسی اعلام شد. روز 6 اسفند اطلاع رسانی بورس تهران اعلام کرد که فردا (7 اسفند)نماد 21  شرکت بازگشایی می‌شود، اما در نخستین ساعات هفتم اسفند مشخص شد که تعداد شرکت‌هایی که قرار است نمتدشان باز شود به 30 شرکت افزایش یافته است.

چند ساعت بعد باز هم اطلاعیه‌ای از طریق سایت رسمی اطلاع رسانی بورس تهران منتشر شد که حکایت از بازگشایی 32 نماد بورسی داشت.

به هر حال بازگشایی این نمادها به شدت بر روند نزولی شدن شاخص‌های اصلی بورس تاثیر گذاشت  و در پایان معاملات شاخص بورس(قیمت و بازده نقدی) روی 35 هزار و 900 واحد متوقف شد.

شاخص عملکرد تالار اصلی نیز امروز 71 واحد کاهش یافت و به 8 هزار و 847 واحد رسید.کاهش شاخص عملکرد تالار فرعی هم روز 7 اسفند در حدود 19 واحد بود و این شاخص در پایان معامات روی 11 هزار و 118 واحد ایستاد.

در نتیجه جابجایی‌های سهام در تالارهای بورس امروز شاخص صنعت هم 45 واحد افت کرد.ماشین آلات تراکتورسازی، فنرسازی زر، گروه صنعتی بوتان، مجتمع‌های رفاهی آبادگران و داروئی سبحان طی معاملات امروز بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند و در مقابل باما، حمل و نقل پتروشیمی، سیمان شاهرود، سرمایه گذاری سپه، سرمایه گذاری صنایع بهشهر، صدرا و گل گهر هم با بیشترین کاهش قیمت روبرو شدند.

گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام حاکی است: به لحاظ ریالی امروز حجم دستور خریدهای صادر شده برای سهام توسعه معادن رویف داروئی لقمان و سایپا بیش از سایر شرکت‌ها بود.

در کفه عرضه نیز بیشترین دستور فروش‌ها برای سرمایه گذاری بوعلی، پتروشیمی اصفهان و سیمان سپاهان صادر شد.

کد خبر 45289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز