دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسپوتنیک مدعی شد، تارنمای وزارت امورخارجه آمریکا، فلسطین را از فهرست کشورها و مناطق حذف کرد.

پرچم فلسطين

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، تا همین اواخر نام فلسطین در سایت وزارت خارجه در محلی به نام منطقه خودمختار فلسطین یا سرزمین های فلسطینی وجود داشت. با این وجود در یکسال گذشته وضعیت فلسطین از سوی ایالات متحده با تقلیل قابل توجهی مواجه شد.

وزارت امور خارجه آمریکا دستور داده است که هرگونه ارجاعی را که شامل کلمات "سرزمین های اشغالی" در رابطه با اعراب فلسطین است، حذف شود.

اکنون نشانی از موجودیت منطقه خودگردان فلسطین در وب سایت رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحده نیست.

به نقل از رسانه ها، رژیم صهیونیستی با اشغال سرزمین فلسطین و قدس شریف، ۷۰ سال است که کانون تنش‌های منطقه‌ای و حتی جهانی است. تحمیل جنگ‌های متعدد بر منطقه، حالا در قالب تحرکات در جولان، عراق و لبنان خود را نشان داده و این رژیم به‌دلیل تحلیل‌ رفتن توان خود و البته قدرتمندشدن کشورهای ضد اشغال، ناچار به حرکت ‌های ایذائی است.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای با محکوم کردن این اقدام آمریکا، آن را یک همسویی با افکار راست افراطی رژیم صهیونیستی خوانده و گفته این امر عقب‌گرد و انحطاطی بی‌سابقه در سیاست خارجی آمریکا به شمار می‌آید.

«نبیل ابو ردینه»، این اقدام آمریکا را در چارچوب زنجیره تلاش‌های ناامیدانه برای حذف پرونده فلسطین و ملت آن دانسته که با به کار نبردن اصطلاح "سرزمین های فلسطینی" آغاز شد و با استفاده نکردن از اصطلاح "اراضی اشغال شده" ادامه یافت و به این اقدام محکوم شده، مردود و تقبیح شده ختم شده است.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: این اقدام آمریکا به طور مجدد تاکیدی بر این امر دارد که دولت آمریکا نه تنها طرفدار رژیم صهیونیستی است بلکه این اقدام بیانگر مضمون و محتوای طرح موسوم به "معامله قرن" است. دولت آمریکا به خوبی می‌داند که نه صلح، نه امنیت و نه ثبات در منطقه بدون تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ برقرار نمی‌شود.

«صائب عریقات» دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین نیز در واکنش به این اقدام تاکید کرد: حذف نام فلسطین از فهرست وزارت خارجه آمریکا مرتبط با منافع و امنیت ملی آمریکا نیست و این تصمیم با هدف حمایت از طرح‌های شورای شهرک‌سازی اسرائیل گرفته شده است.

کد خبر 452883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha