همشهری آنلاین: روپیه هند که در ۲۱ روز گذشته ۳.۹ درصد از ارزش خود را در مقابل دلار از دست داده است، در ماه اوت به ضعیف‌ترین ارز آسیایی در مقابل دلار تبدیل شد.

روپیه

ایرنا به نقل از نشریه "دکان هرالد" نوشت: روز چهارشنبه هر دلار آمریکا به قیمت ۷۱.۵۶ روپیه در بازار های هند خرید و فروش شد. این در حالی است که در ماه جولای هر دلار آمریکا ۶۸.۷۵ روپیه معامله می شد. در بیست و یک روز گذشته روپیه ۲۸۱ پیسا از ارزش خود در مقابل دلار را از دست داده است. هر یک روپیه معادل ۱۰۰ پیسا می باشد.

در سطح جهانی، "راند" آفریقای جنوبی با ۸.۴۸ درصد کاهش ارزش در مقابل دلار،  دارای ضعیف ترین عملکرد در یک ماه گذشته بوده است.

کاهش ارزش روپیه هند در مقابل دلار به دلیل خروج سرمایه گذاران خارجی از این کشور بوده است. روند رشد سرمایه گذاری خارجی در هند منفی شده و افزایش مالیات بر سرمایه گذاری نیز بر فعالیت سرمایه گذاران خارجی در هند تاثیر گذاشته است.

تنها ارز آسیایی که در ماه اوت در مقابل دلار با رشد روبرو بوده است، "ین" ژاپن است. واحد پولی ژاپن در سه هفته گذشته ۱.۹۴ درصد در مقابل دلار آمریکا رشد داشته است.

از تاریخ ۳۱ جولای پس از آنکه بانک مرکزی هند نرخ های سود را کاهش داد، ارزش روپیه در مقابل دلار کاهش یافت. این در حالی است که ذخایر ارزی هند در ماه اوت رشد داشته و به ارزش ۴۳۰ میلیارد دلار رسیده است. ارزش ذخایر ارزی هند در آغاز سال مالی جاری ۴۱۱.۹ میلیارد دلار بود.

سال گذشته نگرانی های مرتبط با تنش تجاری میان چین و آمریکا و همچنین خروج سرمایه گذاران خارجی سبب شد تا واحد پول ملی هند (روپیه) ۷ درصد از ارزش خود را در مقابل دلار آمریکا  از دست بدهد و به کمترین ارزش خود در مقابل دلار آمریکا در تاریخ هند برسد.

کد خبر 452424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha