پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
۰ نفر

تعداد آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های آمازون، همزمان با افزایش نگرانی‌ها درباره رویکرد ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور برزیل نسبت به این اقلیم بسیار مهم، افزایش یافته است.

آتش سوزي

به گزارش الجزیره، یافته‌های آژانس تحقیقاتی فضایی برزیل مشخص کرده است که بین ماه‌های ژانویه تا آگوست(زمستان تا تابستان)، ۷۳هزار آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون روی داده است که به‌مراتب بیشتر از ۳۹هزار و ۷۵۹مورد آتش‌سوزی در تمام سال۲۰۱۸ بوده است. آتش‌سوزی‌های سال جدید، نسبت به‌مدت زمان مشابه در سال۲۰۱۸ میلادی، ۸۳درصد رشد داشته است. در روزهای اخیر چند مورد آتش‌سوزی بزرگ در نقاط مختلف جنگل‌های آمازون گزارش شده و در برخی مناطق، وضعیت اضطراری اعلام شده است.

آتش‌سوزی‌ها همزمان با استقرار دولت بولسونارو افزایش یافته است. بولسونارو نظریات دانشمندان درباره اهمیت محیط‌زیستی جنگل‌های آمازون را زیر سؤال برده و وعده داده است که با صاف کردن این جنگل‌ها، آن را به مرتع و مزرعه تبدیل کند. یک دلیل افزایش آمار آتش‌سوزی‌ها، به آتش کشیدن عمدی جنگل‌ها با هدف تبدیل آنها به مراتع برای دامداری است. این کار، با توجه به رویکرد دولت جدید برزیل، با جسارت بیشتری از سوی مردم دنبال می‌شود.

بولسونارو در واکنش به یافته‌های آژانس تحقیقات فضایی کشورش گفته است که برزیل در فصل «کیمارا» (سوختن) به سر می‌برد، یعنی فصلی که کشاورزان از آتش برای پاک کردن زمین‌ها استفاده می‌کنند.

کد خبر 452397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha