همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران حضور بیگانگان در منطقه خلیج فارس را برابر با ناامنی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون قادر است علاوه بر امنیت دریایی منطقه، امنیت و ثبات دریایی دریای عمان و اقیانوس هند را فراهم کند.

علیرضا تنگسیری

سردار دریادار «علیرضا تنگسیری» در مراسم روز جهانی دریانوردی گفت: خلیج فارس ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و خلیجی بسته است، اگر یکی از همین ناوها یا زیردریایی‌هایی که سوخت هسته‌ای دارند، در این منطقه دچار مشکل شود، سالیان سال برای کشورهای منطقه مشکل ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: این مسئله موجب می‌شود تا کشورهای جنوبی خلیج فارس و همسایه‌های مسلمان ما که از آب شرین کن استفاده می‌کنند، آبی برای خوردن نداشته باشند و اگر اتفاقی در خلیج فارس رخ دهد، اینها از تشنگی می‌میرند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز آبراهه‌های مهم از شمال و جنوب ایران ایمن و امن هستند، اظهار داشت: آبراهه‌های عمیق در خلیج فارس و سواحل عمان بین جزایر جمهوری اسلامی ایران امنیت و ایمنی دارند و ما دائما به دنبال امنیت آن بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: ما ناو سامن رابرت را قطع کردیم؛ ناو آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم، کشتی بریشتون را مورد هدف قرار دادیم، دو بالگرد آمریکایی را هم مورد هدف قرار دادیم و اخیرا سه بار انگلیسی‌ها و دو بار آمریکایی‌ها را در همین منطقه به زانو درآوردیم.

تنگسیری با تاکید بر اینکه بیگانه دلش نمی‌سوزد در منطقه آتش برقرار شود، تصریح کرد: آنها فقط می‌خواهند به کشورهای منطقه دیکته کنند که شما به سلاح نیاز دارید و ما دارای سلاح هستیم. آمریکا و انگلیس می‌خواهند دیکته کنند که بی‌ثباتی در منطقه وجود دارد اما ما به عنوان صاحب منطقه راهبردی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای مکران امنیت و ثبات را به همسایه‌ها هدیه می‌دهیم.

وی با اشاره به حضور ۱۱۷ ساله بیگانگان و کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس، خاطرنشان کرد: حضور درازمدت بیگانگان در خلیج فارس نشاندهنده جایگاه حساس و راهبردی این منطقه است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، دو نیروی الهی تحت رهبری معنوی مقام معظم رهبری دوش به دوش هم امنیت را در کشور و خلیج فارس فراهم کردند.

تنگسیری با بیان اینکه امروز پیام امروز ما امنیت است، ابراز داشت: دریانوردان هم اگر امروز اقتصادی روان در دریا دارند، به برکت تلاش‌های نیروهای امنیتی، سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر ارگان‌های مرتبط است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه قطعا بدانید تا زمانی که در مسیر خدا هستیم، دشمن نمی‌تواند گزندی به ما وارد کند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار ثبات و امنیت در منطقه و فراتر از منطقه است و می‌تواند با همگرایی و همدلی سایر کشورهای منطقه این امنیت را پایدار کند.

تنگسیری با بیان اینکه ایران بعد از انقلاب و حتی پس از هشت سال جنگ تحمیلی، دست دوستی به کشورهای منطقه دراز کرد، یادآور شد: شعار ما به عنوان یک کشور و ملت صلح دوست، در روز جهانی دریانورد و دریانوردی، صلح و ثبات است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد اقتدار به جامانده از شهدا حتی یک ذره هم کم شود، ملت ایران، ملتی است که در مقابل هیچ بیگانه‌ای سرخم نمی‌کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اهمیت منطقه خلیج فارس عنوان کرد: به جز حمل و جابه‌جایی نفت و گاز به عنوان اهمیت اقتصادی خلیج فارس، این منطقه به لحاظ وجود جزایر بزرگ و کوچک، دارای اهمیت راهبردی برای کشور است.

تنگسیری با تاکید بر اینکه این نقطه حساس به امنیت نیاز دارد، گفت: ما اعتقاد داریم که هفت کشور جنوبی خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از مرز طولانی در خلیج فارس، می‌توانند امنیت منطقه را تامین و تضمین کنند.

وی حضور بیگانگان در منطقه خلیج فارس را برابر با ناامنی دانست و خطاب به آیمو اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون قادر است علاوه بر امنیت دریایی منطقه، امنیت و ثبات دریایی دریای عمان و اقیانوس هند را فراهم کند.

کد خبر 452018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha