یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هند، سومین کشور انتشاردهنده بزرگ گازهای گلخانه‌ای در جهان متعهد شده تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۴۰ درصد انرژی پاک از منابع انرژی تجدیدپذیر تولید کند.

تلاش هند براي كاهش گازهای گلخانه‌ای

به گزارش ایسنا، در حال حاضر حدود ۲۱.۴ درصد انرژی هند از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود.

دولت هند ۱۲ سال پیش قوانینی برای اعطای پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر  وضع کرد و همین امر باعث کاهش قیمت‌ها شد. در اوایل سال جاری، گزارشی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر منتشر شد که بیانگر افزایش استفاده از نیروی خورشیدی در هند، چین، ژاپن و کره جنوبی بود.

دولت هند اعلام کرده تا سال ۲۰۳۰ حدود ۵۰۰ گیگاوات ظرفیت انرژی تجدیدپذیر خود را افزایش خواهد داد.

مسئولان این کشور پیش‌بینی می‌کنند تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۷۵ گیگاوات ظرفیت انرژی تجدیدپذیر را افزایش خواهند داد، با این حال دستیابی به این هدف جدید آسان نخواهد بود.

موسسه اقتصاد و تحلیل اقتصادی مستقر در ایالات متحده (IEEFA) تخمین می‌زند که هند برای رسیدن به هدف ۲۰۳۰ خود طی یک دهه آینده به ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در انرژی تجدیدپذیر و شبکه در این کشور نیاز دارد.

مدیر این موسسه گفت: دولت هند باید برای رسیدن به این هدف، چارچوب سیاستی روشن ارائه دهد و تدابیری برای کاهش خطرات تعیین کند تا سرمایه‌گذاری در این زمینه در کشور ایجاد شود.

کد خبر 451983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha