همشهری آنلاین: رییس سازمان امداد و نجات کشور اعلام کرد: طرح‌های امدادی نوروز 87، از 27 اسفند ماه آغاز و تا 16 فروردین سال آینده ادامه دارد.

به گزارش ایسنا «منصور آقانصیر» در حاشیه گردهمایی معاونان امداد و نجات کشور در مشهد مقدس، در جمع خبرنگاران، تعداد پایگاه‌های هلال‌احمر را در این طرح حدود 205 پایگاه عنوان و اظهار امیدواری کرد که هلال احمر، با استقرار تجهیزات، آمبولانس‌ها و تیم‌های امدادی خود در جاده‌های کشور، امسال نیز عملکرد مناسبی در این زمینه داشته باشد.

وی با بیان این که برنامه اصلی سال آینده هلال احمر افزایش توان عملیاتی است، تصریح کرد: با توجه به حوادث جدیدتر در کشور و بالا رفتن انتظارات مردم، وظیفه می‌دانیم در ابتدا با جذب نیروهای مؤثر بویژه در بعد آموزشی، انجام مانورهای تخصصی و تامین تجهیزات بیشتر و پیشرفته‌تر، آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث را داشته باشیم.

آقانصیر در مورد امکانات موجود جمعیت هلال‌احمر نیز گفت: در کل کشور، حدود 400 تیم عملیاتی آماده داریم که هر تیم متشکل از 33 نفر است و همچنین در امداد هوایی دارای 6 فروند بالگرد عملیاتی هستیم که در پایگاه‌های خراسان رضوی، تهران، کرمان، شیراز و کرمانشاه مستقرند و امیدواریم تا سال آینده این تعداد تا 2 برابر افزایش یابد.

وی افزود: ستاد حوادث پیش‌بینی نشده مصمم است که کل کشور را تحت پوشش امداد هوایی قرار دهد و پیش‌بینی می‌شود ظرف 3 تا 4 سال آینده این برنامه عملی شود.

 آقانصیر در ادامه جمعیت هلال احمر ایران را جزء 10 جمعیت ملی دنیا از لحاظ توان اجرایی، گستردگی کار و حضور مؤثر در صحنه حوادث و سوانح دانست و با اشاره به عضویت این جمعیت در شورای حکام فدراسیون بین‌المللی، عملکرد کشورمان در امدادرسانی به زلزله پاکستان، اندونزی و همچنین جنگ داخلی لبنان را خوب توصیف و تصریح کرد: این فعالیت‌ها در سطح حوادث عظیم و بین‌المللی گویای میزان فعالیت جمعیت هلال احمر ایران در سطح جهان است.

وی احداث درمانگاه‌های امداد و نجات در بسیاری از کشورها مانند کشورهای آفریقایی، آسیای مرکزی، لبنان، یمن، امارات و دیگر کشورهای نیازمند را از دیگر اقدامات بین‌المللی هلال‌احمر معرفی کرد و افزود: جمعیت هلال‌احمر ایران این توانایی را دارد که در صورت وقوع حادثه در هر کجای دنیا جزء اولین کشورهای امدادرسان در محل حادثه باشد.

کد خبر 45187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز