چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: ابرناکی آسمان کرمانشاه تا روز پنجشنبه، ۲۴ مرداد ادامه خواهد داشت.

باران

به گزارش همشهری «سعید قاسمی» با اشاره به سامانه ناپایداری که از ۲۱ مرداد جو کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده و باعث رشد ابر، رگبار و وزش باد در برخی نقاط شده، اظهار کرد: این ناپایداری‌ تا پنجشنبه ادامه دارد. کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان این‌که این ناپایداری‌ها روز گذشته نیز باعث رگبار در برخی از نقاط استان شد، تاکید کرد: بارش‌هایی در شهر کرمانشاه و سرپل ذهاب داشتیم که بیشترین بارش نیز از سرپل ‌ذهاب گزارش شده است.  

وی ادامه داد: احتمال رگبار نیز ‌در نقاط مختلف استان بیشتر است. قاسمی از سرعت بالای وزش باد نیز در این مدت یاد کرد و افزود: وزش باید با سرعت حدود ۴۵ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت طی روزهای آتی ادامه دارد. به گفته کارشناس هواشناسی کرمانشاه، این ناپایداری‌ها به دلیل آن‌که ناشی از جریانات مرطوب جنوب شرق کشور است و از خلیج فارس به سمت زاگرس می‌آید، بیشتر شهرستان‌های شرقی و شمال شرقی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.  وی درباره وضعیت دما طی روزهای اخیر نیز عنوان کرد: ابر و باد دمای هوا را تا حدودی تعدیل کرده، اما انتظار نداریم هوای گرمی که در منطقه وجود دارد تا پایان هفته تغییر خاصی داشته باشد.

  • هشدارهای هواشناسی کردستان 

هواشناسی استان کردستان هم در مورد سامانه‌های بارشی مورد انتظار هفته جاری اخطار داد. معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان اظهار کرد: طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی تا پنجشنبه این هفته شرایط انتقال رطوبت به استان، تشکیل و رشد ابر در ساعات بعد از ظهر و تقویت شرایط ناپایداری جوی وجود دارد.  

«علی پناهی» گفت: در این مدت بارش‌های رگباری و موقت همراه با رعد و برق و وزش باد گاهی شدید از ساعات بعد از ظهر تا نیمه‌های شب پیش‌بینی می‌شود.  وی اضافه کرد: بیشترین نواحی فعالیت این سامانه در بخش‌های شمالی استان از جمله بیجار، دیواندره، زرینه، سارال، منطقه چهل‌چشمه و سقز و بخش‌های شرقی و جنوب شرقی شامل قروه و دهگلان است.

کد خبر 451496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha