همشهری آنلاین: تصویرگری آثار مکتوب محمدابراهیم باستانی‌پاریزی موضوع نخستین دوره جایزه آینه‌دار دوران است که برگزیدگان آن دی‌ماه امسال همزمان با زادروز استاد معرفی می‌شوند.

جايزه از پاريز تا پاريس ويژه استاد باستاني پاريزي

به گزارش همشهری آنلاین، «از پاریز تا پاریس» عنوان این جایزه است و بر اساس اعلام سیدعباس دعایی، علاقه‌مندان تا دوشنبه ٢٩ مهرماه فرصت دارند با ارائه آثار خود در این رویداد ملی شرکت کنند. مدیر جایزه از پاریز تا پاریس با بیان اینکه تنها اصل آثار پذیرفته می‌شوند افزود: تکنیک و اندازه آثار آزاد است‎ و هر هنرمند می‌تواند از آثار استاد باستانی‌پاریزی یک تا سه اثر تصویرگری را به دفتر آینه‌دار دوران ارسال کند.

قرار است آثار برگزیده در کتاب آینه‌دار دوران در انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به چاپ برسند. همچنین هنرمند برتر امتیاز طراحی جلد کتاب آینه‌دار دوران را خواهد داشت و سه هنرمند برگزیده از سوی موزه هنرهای معاصر برای یک سفر پژوهشی به شهرک بین‌المللی هنر پاریس (سیته) معرفی می‌شوند. جایزه هنرمندان برگزیده سفر به کرمان و دیدار از میراث فرهنگی و زیبایی‌های این استان، نمایش آثار در دانشگاه تهران و اهدای لوح تقدیر و گواهی همکاری است.

به گفته دعایی، آثار برگزیده پس از نمایش با هدف راه‌اندازی یک گنجینه برای ماندگاری و ایجاد نمایشگاه تصویرگری دائمی برگردانده نمی‌شود و با عنوان هدیه ثبت و ماندگار خواهد شد. پایگاه www.aynehdaran.com برای ثبت نام و آشنایی با آثار استاد باستانی‌پاریزی راه‌اندازی شده و علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات کامل‌تر را در آن بیابند.

مدیر مؤسسه آینه‌داران دوران در پایان ابراز امیدواری کرد این روند هر سال با موضوع آثار یکی از بزرگان و فرهیختگان هنر ایران ادامه یابد و آثار مکتوب فاخر عصر معاصر از این راه وارد متن جامعه شود.

کد خبر 451423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha