همشهری آنلاین: کمپین «نم نم» با عمری بیش از دوسال از طریق تشویق فروشگاه‌ها به نفروختن سیگار به مقابله با پدیده دخانیات و اعتیاد رفته است.

مقابله کمپین «نم نم» با سیگار و مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری مهر، کمپینی در فضای حقیقی و به تازگی مجازی در داخل فعالیت می‌کند که هدف اصلی آن مقابله با پدیده اعتیاد، عرضه مواد مخدر و دخانیات است. کمپینی موسوم به «نم نم» که قصد سازندگانش از این نامگذاری «نه به مواد مخدر و نه به مواد دخانی» بوده است.

یکی از اقدامات این کمپین این است که مراکزی که می توانند عرضه دخانیات انجام دهند و دست به این کار نمی زنند را مورد تشویق قرار می دهند. یکی دیگر از اقدامات این کمپین که در قالب انتظارات آن از اعضا قلمداد می‌شود هم این است که اعضا فقط از فروشگاه‌هایی که جزء کمپین هستند (یعنی جلوی عرضه دخانیات ایستادند) خرید کنند. راه شناسایی چنین فروشگاه‌هایی هم این طور است که از سمت مدیران کمپین به چنین فروشگاه‌هایی تابلوهایی اهدا می‌شود که در آن عبارت زیر درج شده است:

«با افتخار دخانیات نداریم؛ ما از سودش گذشتیم، شما هم از مضراتش بگذرید!»

طراحان این کمپین بر این نظر هستند که پیشگیری از اعتیاد با مشارکت مردم و یادآوری این نکته که مصرف دخانیات ممکن است همیشه به اعتیاد منجر نشود، اما آن را دروازه ورود به اعتیاد می‌دانند. آنها اقدام برای راه اندازی کمپین نم نم را نوعی فعالیت آتش به اختیار می‌دانند و با شعار #من_از_پویش_نم_نم_حمایت_می‌کنم به دنبال جا انداختن آن در فضای مجازی هستند.

علاقمندان به حمایت از این کمپین می توانند در فضای مجازی (شبکه های مختلف و پیام رسان ها محبوب داخلی و خارجی) شناسه @NamNam_Campaign را جست و جو کنند.

کد خبر 451231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha