همشهری آنلاین: گزارش مجله «بوک‌سِلر» نشان می‌دهد فروش آثار حاضر در نامزدهای اولیه جایزه بوکر در سال جاری ۲۰۰ درصد افزایش فروش داشته است.

افزايش فروش ۲۰۰ درصدي  آثار اولیه بوکر ۲۰۱۹

به گزارش خبرگزاری ایبنا تنها در بریتانیا پنج هزار نسخه از آثار نامزدهای اولیه بوکر در یک هفته به فروش رفته است. «خواهرم، قاتل زنجیره‌ای» نوشته اوینکان بریثویت موفق‌ترین اثر فهرست اولیه بوکر امسال است و فقط نسخه چاپی‌اش ۹۲۹ نسخه به فروش رفته است که رشد ۹۹ درصدی نسبت به هفته پیش از اعلام نامزدهای بوکر داشته است.
 
«آرشیو کودکان گمشده» نوشته والریا لوئیزلی از لحاظ درصدی موفق‌تر عمل کرده است. این کتاب پیش از نامزدی در جایزه بوکر فقط ۲۱ نسخه به فروش رفته است و یک هفته پس از اعلام نامزدها ۸۵۲ درصد رشد کرده و ۲۰۰ نسخه به فروش رفته است.
 
این در حالی است که اغلب فروش برنده‌های جایزه بوکر رونق پیدا می‌کند. به عنوان نمونه فقط ۵۶۱۹ نسخه از «مرد شیرفروش» پیش از اکتبر ۲۰۱۸ به فروش رفته بود اما پس از اینکه نویسنده ایرلندی برنده جایزه بوکر شد سیل خوانندگان علاقه‌مند به سوی کتاب روانه شدند و ۲۲۰ هزار نسخه از کتاب به فروش رفت.
 
نامزدهای اولیه بوکر ۲۰۱۹ حود سه هفته پیش اعلام شد و «قایق شبانه به طنجه» نوشته کوین باری، «خواهرم، قاتل زنجیره‌ای» نوشته اوینکان بریثویت، «اردک‌ها، نوبوریپورت» نوشته لوسی المان، «دختر، زن، دیگر» نوشته برناردین اواریستو، «دیوار» نوشته جان لنچستر، «مردی که همه چیز را دید» نوشته دبورا لوی، «آرشیو کودکان گمشده» نوشته والریا لوئیزلی، «ارکستر اقلیت‌ها» نوشته چیگوزی اوبیوما، «لنی» نوشته مکس پورتر، «۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه در این دنیای عجیب» نوشته الیف شافاک، «کیشوت» نوشته سلمان رشدی، «فرانکنشتاین» نوشته جنت ویترسون، و «وصیت‌ها» نوشته مارگارت آتوود به عنوان نامزدهای اولیه بوکر سال ۲۰۱۹ معرفی شدند.
 
نامزدهای نهایی جایزه بوکر سال ۲۰۱۹ در تاریخ سوم سپتامبر (۱۲ شهریور) و برنده نهایی نیز طی مراسمی در تاریخ ۱۴ اکتبر(۲۲ مهر) در لندن اعلام می‌شود و برنده ۵۰ هزار پوند به عنوان جایزه دریافت می‌کند.
 
جایزه «من بوکر» به بهترین اثر تازه انگلیسی‌زبان که نوشته شهروندان همسود بریتانیا است اهدا می‌شود. پیش از این نویسندگانی چون هیلاری منتل، آیریس مرداک، و ایِن مک‌ایوان برنده این جایزه معتبر شده‌اند. سال گذشته آنا برنز با اثر «مرد شیرفروش» اولین نویسنده ایرلندی لقب گرفت که موفق به دریافت جایزه بوکر شده است.

کد خبر 451211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha