همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: معیشت و استقلال مالی خبرنگاران می‌تواند به ایفای صحیح رسالت رسانه کمک کند. امنیت شغلی و معیشتی برای خبرنگاران مهم است، زیرا خبرنگاران مانند قضات، قضاوتگران جامعه خود هستند.

طاهر موهبتي

 به گزارش ایرنا، طاهر موهبتی روز چهارشنبه در مراسم روز خبرنگار که با حضور خبرنگاران حوزه سلامت در ستاد سازمان بیمه سلامت برگزار شد، افزود: راه‌های متفاوتی برای بررسی فرهیختگی هر جامعه وجود دارد که دانشمندان دو روش را بیشتر قبول دارند. یکی بررسی سابقه تمدن، نخبگان و دانشمندان یک جامعه و دیگری بررسی وضعیت نخبگان فعلی جامعه است. در این راستا ۴ گروه مرجع بررسی می‌شوند که علمای دینی، دانشگاهیان، معلمان و خبرنگاران از جمله این موارد هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: در حوزه سلامت گاهی سوالات بسیار سخت و تلخی پرسیده می شود و مسئولان نظام سلامت همواره در این زمینه پاسخگو بوده اند. مهم ترین پرسش این است که چگونه می‌توانیم حرف مردم را به موقع و درست بشنویم تا بتوانیم امکان گفت و گو و نقد را مهیا کنیم. البته یکی از مشکلات ما این است که بلافاصله در مواجهه با نقد، موضوع نقد سازنده را مطرح می‌کنیم. در این صورت احتمالا معیار سنجش نقد سازنده هم خودمان هستیم و هرآنچه بر خلاف گفتمان و مصالح ما باشد، می گوییم این نقد سازنده نیست. شاید انسان به ذات از مورد نقد بودن ناراضی شود، اما محدود کردن نقد به نقد سازنده معنایش همان خواهش ستایش شدن است.

وی ادامه داد: امروزه به کمک فناوری بلافاصله واکنش به اخبار را می بینیم. البته این نویدی برای تبادل آگاهی در کشور است، اما به مراتب کار خبرنگاران و مسئولیت آنها دشوارتر از قبل شده است. زیبایی فضای مجازی، استقرار همه ما در یک ساختمان شیشه ای در راستای خدمت به مردم است. بی تردید از سوی مردم در رصد هستیم. حتی اگر گروهی در فضای مجازی رسالتشان را به درستی ایفا نکنند هم این امر ارزشمند است.

رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت گفت: شرایط امروز کشور بسیار دشوار است و بیش از هر دوره دیگری نیازمند صمیمیت، مهربانی و وفاق میان مردم هستیم. باید سخن رییس جمهور کشور را که گفت: «من رییس ستاد قرارگاه خاتم الانبیا در جنگ بودم و شهادت می دهم که امروز شرایط کشور از شرایط دوران جنگ سخت‌تر است.» در زمان دفاع مقدس، صمیمیت، همدلی، از خود گذشتگی و ایثار ظهور و بروز داشت و امروز به شدت نیازمند آن فضای معنوی در کشور هستیم.

موهبتی اظهار داشت: نباید دنبال این موضوع باشیم که آبروی کسی را در فضای مجازی ببریم. اگر از صحت خبری مطمئن نیستیم نباید آن خبر را در جامعه تزریق کنیم. باید کمک کنیم فضای سالمی در جامعه ایجاد شود و گروهی که می‌توانند این فضا را ایجاد و وحدت را در کشور ایجاد کنند، خبرنگاران و رسانه‌ها هستند.

کد خبر 451020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha