همشهری آنلاین: انجمن صنفی روزنامه‌ نگاران استان تهران به مناسبت روز خبرنگار در بیانیه‌ای اعلام کرد: روزنامه‌ نگاری ایران براساس سوابق درخشان حرفه‌ای و میراثی که از گذشتگان این حرفه به ما رسیده، بتواند شرایط دشوار کنونی را با سربلندی پشت سر بگذارد.

انجمن صنفي روزنامه‌نگاران استان تهران

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران دراین بیانیه ضمن تبریک و با پاسداشت این حرفه تاکیدکرده است: در سالی که گذشت، بروز بحران شدید اقتصاد مطبوعات و خبرگزاریها، عمیق‌تر شدن بحران مرجعیت رسانه‌های داخلی، عدم ثبات شغلی روزنامه ‌نگاران، بی‌برنامگی دولت درتعامل با روزنامه‌نگاران برای حل مشکلات این حرفه، تلاش برای ایجاد کنترل بیشتر برای حرفه روزنامه‌نگاری از طریق تدوین لایحۀ سازمان نظام رسانه، ضعف امنیت حرفه‌ای روزنامه‌نگاران و ادامه بیم‌های مزمن این حرفه و بازداشت بعضی روزنامه‌نگاران موجب ادامه و افزایش نگرانیها در خصوص حقوق قانونی این حرفه است.

متأسفانه وضعیت بحرانی موجود و عدم اهتمام سازمانهای مسئول برای رفع موانع اساسی در حرف روزنامه‌نگاری، بهبود وضعیت معیشتی روزنامه‌نگاران در حد مقررات قانون کار و مقررات تأمین اجتماعی، ایجاد امنیت حرفه‌ای، مبارزه با فساد در توزیع کمکهای دولتی به مطبوعات و رانت‌خواری و مانند اینها، در کنار توسعه فضای غیرحرفه‌ای مجازی، زمینه‌ها را برای گسترش این بحران فراهم ساخته است.

اولین قربانیان این بحران، روزنامه‌نگاران و رسانه‌های کشور خواهند بود. علاوه بر این هر اندازه روزنامه‌نگاری آزاد و مستقل و حرفه‌ای کشور بیشتر تضعیف شود، ابعاد و عمق مرجعیت رسانه‌های داخل کشور نیز بیشتر شده و امنیت ملی و مصالح عمومی به خطر می‌افتد.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران امیدوار است روزنامه‌نگاران کشور با ارادۀ جمعی و مشارکت عمومی خود بتوانند در پیشبرد و ارتقای کارآمدی نظام رسانه‌ای کشور در سال پیش‌رو اثرگذار باشند.

انجمن همچنین خواستار آن است که دولت و سایر نهادهای قانونی کشور، تکالیف قانونی خود را نسبت به روزنامه‌نگاران مسئولانه و بی‌طرفانه به انجام رسانند.

کد خبر 451009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha