همشهری آنلاین: یکی از باغ - تالارهای بزرگ و شهره به لاکچری در شهرستان شهریار استان تهران که بنا بر اعلام مسئولان روند ساخت آن به صورت غیرمجاز انجام گرفته بود با دستور دادستانی به طور کامل تخریب شد.

ایرنا نوشت: دادستان عمومی و انقلاب شهریار در این زمینه توضیح داد: تخریب باغ- تالار صدرا در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون جلوگیری از حفظ کاربری اراضی زارعی و باغ ها انجام شده است.

حمید عسگری‌پور گفت:‌ کاربری این باغ-تالار مرغداری و وسعت آن نیز ۳۰ هزار مترمربع بود.

وی با بیان اینکه به لحاظ وسعت زیاد آن و نبود دستگاههای مورد نیاز در شهرستان در گذشته تنها ورودی این تالار تخریب شده بود گفت: به لحاظ وسعت این مجموعه سالن های متعدد آن باقی مانده بود که با تجهیز اکیپ (گروه) ‌ جهاد کشاورزی و شهرداری تخریب آن امروز به صورت کامل انجام شد.

دادستان شهریار بیان کرد:  این تالار بزرگ، لوکس و لاکچری به علت سهل انگاری مسئولان وقت جهاد کشاورزی ساخته شده بود که با ورود به این موضوع و تغییر کاربری اراضی کشاورزی دستور تخریب آن صادر شد.

عسگری‌پور تصریح کرد: سیاست ما در مرحله نخست پیشگیری بروز تخلفات اینچنینی است و ادارات متولی را مکلف می‌کنیم تا اجازه این گونه ساخت و سازهای غیر مجاز را در شهرستان شهریار صادر نکنند.

وی با بیان اینکه افراد سودجو و منفعت طلب آفت های جدی در این منطقه محسوب می شوند گفت: این افراد که اکثرا بومی نیستند با قیمتی های پایین اراضی کشاورزی را می خرند و پس از قطعه بندی با کاربری هایی جدید آنها را می فروشند.

پرونده های تخلف تغییر کاربری هفتگی بررسی می‌شود

دادستان شهریار با اشاره به اینکه به صورت مداوم  تغییر کاربری ها رصد می شود ادامه داد: سیاست نخست ما در تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی و پس از آن انجام مراحل قانونی است.

وی تصریح کرد:‌ در هفت ماه اخیر توانسته ایم چند صد هکتار از اراضی کشاورزی را آزاد و چندین ویلا نیز در شهریار تخریب کنیم.

شهرستان شهریار که یکی از مراکز مهم تولید کشاورزی و باغی محسوب می شود در غرب استان تهران قرار دارد.

کد خبر 450993

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha