همشهری آنلاین: رئیس مرکز جذب وزارت علوم از حذف محدوده زمانی برای ثبت‌نام نخبگان در جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها خبر داد.

محمدرضا رضوان طلب

به گزارش مهر، محمدرضا رضوان‌طلب درباره بررسی درخواست نخبگان متقاضی عضویت هیئت علمی خارج از نوبت، گفت: مسئله بدون نوبت به این معنی نیست که پذیرش نخبگان بدون مقدمات صورت گیرد. بلکه نخبگان توقع دارند که پرونده آنان زودتر رسیدگی شود و از قبل نیز اعلام شده بود که بر خلاف سایر افراد، فرایند رسیدگی به پرونده نخبگان به جای چهار ماه و نیم، در طول سه ماه رسیدگی می‌شود.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بنیاد ملی نخبگان از مرکز جذب وزارت علوم درخواست کرده است که نخبگان عضو این بنیاد مجاز باشند هر زمانی که بخواهند برای جذب در دانشگاه‌ها در سایت مرکز جذب ثبت‌نام کرده و پرونده آنها در مسیر رسیدگی قرار گیرد.

رضوان‌طلب افزود: با این درخواست بنیاد ملی نخبگان موافقت و قرار شد بنیاد ملی نخبگان با دسترسی که به سامانه مرکز جذب یافته است، کد ملی نخبگان مورد تایید بنیاد را وارد کرده و این افراد بتوانند وارد سایت جذب شده و مابقی اطلاعات خود را وارد کنند.

وی ادامه داد: زمان ثبت‌نام نخبگان مانند سایر افراد در فراخوان‌های یک ماهه نیست. این افراد هر زمان بخواهند با کمک بنیاد نخبگان می‌توانند اطلاعات خود را در سایت مرکز جذب بارگذاری کنند. بنابراین محدوده زمانی برای ورود نخبگان برداشته شد.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم ادامه داد: موضوع دیگر معافیت «کبر سن» نخبگان بود که باید مجوز آن توسط هیئت امناء دانشگاه‌ها صادر شود. این هیئت در سال یک بار بیشتر برگزار نمی‌شود؛ برای همین اعلام کردیم این افراد سال اول را بدون تایید هئیت امنا از معافیت «کبر سن» استفاده کنند. همان درخواست معافیت در اولین جلسه هیئت امنا هر زمان که برگزار شد به پرونده آنها الحاق شود.

  • جزئیات فراخوان جدید جذب هیات علمی

رویداد دیگر در حوزه جذب هیات علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فراخوان جدید جذب است که فرآیند آن از مرداد ماه آغاز می‌شود.  بر اساس جدول زمانی فراخوان جذب هیأت علمی مرداد ماه ۹۸، اعلام نیاز دانشگاه‌ها به هیئت علمی از شنبه ۱۹ مرداد ماه آغاز و تا ۴ شهریور ماه ۹۸ ادامه خواهد داشت.

بر اساس جدول زمانی فراخوان جذب هیأت علمی مرداد ماه ۹۸، ثبت‌نام متقاضیان جذب هیأت علمی در دانشگاه‌ها و مؤسسات تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۲۶ شهریور ماه آغاز و تا ۶ مهر ۹۸ ادامه خواهد داشت.

اعلام نیاز دانشگاه‌ها به هیات علمی از شنبه ۱۹ مرداد ماه ۹۸ آغاز شده و تا ۴ شهریور ماه ۹۸ ادامه خواهد داشت. در این مدت دانشگاه‌ها فرصت دارند تا اعضای هیئت‌ علمی مورد نیاز خود در سال جدید را اعلام کنند.

بر اساس جدول زمانی فراخوان جذب هیأت علمی مرداد ۹۸، مرکز نظارت از ۵ تا ۱۶ شهریور ۹۸ اعلام نیاز دانشگاه‌ها و تخصیص ظرفیت لازم را بررسی خواهد کرد.

دانشگاه‌ها نیز از ۲۰ تا ۲۵ شهریور ماه فرصت دارند که نیاز خود را با تأییدیه مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی تطبیق دهند. فراخوان جذب هیئت‌ علمی از ۲۶ شهریور ماه توسط مرکز جذب اعضای هیئت علمی آغاز و تا ۶ مهر ۹۸ ادامه پیدا می‌کند.

فرآیند رسیدگی در دانشگاه‌ها از ۱۳ مهر ماه آغاز و تا ۱۳ دی‌ ماه ادامه خواهد داشت. بررسی مرکز جذب و طرح پرونده‌ها در هیئت مرکزی جذب از ۱۴ دی‌ ماه آغاز و تا ۲۹ بهمن‌ ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 450981
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha