مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

یاسین دهقان-  یزد- خبرنگار: یزدی‌ها استقبال بسیاری از فضای سبز موجود در شهر دارند، به طوری که حتی از فضای سبز میادین شهر هم نمی‌گذرند و این روزها شاهد ازدحام جمعیت در برخی از میادین شهر از جمله میدان امام حسین(ع)، میدان قرآن و میدان امام علی(ع) هستیم.

الهه جورابی

این استقبال نشان‌دهنده نیاز شهر به فضای سبز بیشتر است که برخی از این نیاز می‌تواند در پارک‌های درون محله‌ای جبران شود. اما این پارک‌ها وضعیت چندان مناسبی ندارند و به جای تبدیل شدن به محلی برای تفریح ساکنان محل، محل تجمع افراد ناباب است که بهره‌برداری از آن را برای شهروندان به صفر رسانده است.

عضو شورا و نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با تأیید این وضعیت می‌گوید: پارک‌های درون محله‌ای به دلیل تاریکی، امنیت کافی برای اهالی محله ندارند و باید برای ارتقای امنیت و افزایش روشنایی آنها اقدام شود. «الهه جورابی» با اشاره به بازپیرایی و ساماندهی پارک‌های درون محله‌ای موجود در شهر و ضرورت رسیدگی بیشتر به آنها می‌گوید: در کنار آن ایجاد پارک‌های جدید محله‌ای نیز در دستور کار است از این رو ساکنان محلات می‌توانند درخواست‌های خود در این باره را به شورای شهر و شهرداری اعلام کنند تا در صورت لزوم و نیاز اقدام شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که یکی از نیازهای اصلی شهروندان یزدی توسعه فضای سبز و پارک‌ها ارزیابی شده است، می‌افزاید: باید متناسب با جمعیت ۵۵۰ هزار نفری یزد، یک‌هزار هکتار فضای سبز در شهر وجود داشته باشد اما این طور نیست. وی یکی از راه‌های توسعه فضای سبز و برخورداری شهروندان یزدی را ایجاد و بازپیرایی پارک‌های درون محله‌ای عنوان می‌کند و می‌افزاید: فضاهای سبز استان نسبت مستقیمی ‌با نیاز مردم دارد و بر همین اساس نیز ایجاد فضاهای سبز به صورت محله‌ای و منطقه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه می‌دهد: بخشی از بودجه شهرداری متناسب با اولویت‌سنجی انجام شده از سوی شهروندان به این موضوع تخصیص داده شده است و باید در قالب پارک‌های منطقه‌ای، محله‌ای و بزرگ تخصیص یابد. عضو شورای اسلامی شهر یزد یکی از راهکارهای افزایش فضای سبز در محلات، شناسایی باغ‌های رها شده برای جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری آنها و ایجاد فضای عمومی ‌برای استفاده شهروندان است.

جورابی می‌گوید: شهرداری آمادگی دارد باغ‌ها و فضاهای سبز شهروندانی که تمایل به تغییر کاربری دارند را از مالکان مذکور خریداری کند و این مکان‌ها را به بوستان و فضای سبز عمومی تبدیل کند. به گفته وی اولویت کاری شورای شهر و شهرداری در حال حاضر بازپیرایی و ساماندهی پارک‌های موجود در شهر است. برهمین اساس نیز پارک‌های محلات به تجهیزات جدید مجهز می‌شوند و سعی خواهد شد امکانات بیشتری جهت استفاده شهروندان در پارک‌های شهر قرار گیرد.

کد خبر 450793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha