همشهری‌آنلاین: کتاب «جنگ تحمیلی 8 ساله و ارامنه ایران » در مراسمی در کلیسای پطروس مقدس تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، خانم آوانِسیان رییس شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران در این مراسم، کتاب «جنگ تحمیلی 8 ساله و ارامنه ایران» را جزیی از تاریخ ایران دانست و گفت: ارامنه از اقوام بومی ایران هستند و در طول جنگ 8 ساله نیز حضور موثری در جبهه و پشت جبهه داشته‌اند.

وی افزود: دفاع از شرف بر همه واجب است و شرکت ارامنه نیز در این چارچوب قابل ارزیابی است و چنانچه ارامنه برای دفاع از شرف، انقلاب و میهن خود در میدان های نبرد حاضر نمی‌شدند جای تاسف داشت.

آقای نورهایر شاه‌نظریان، تدوین کننده کتاب «جنگ تحمیلی 8 ساله و ارامنه ایران» نیز در این مراسم با اشاره به حضور ارامنه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در طول دفاع مقدس 8 ساله ایران گفت: این کتاب با هدف نشان دادن انسجام یکپارچه ملت ایران در طول نبرد 8 ساله تالیف شده است.

وی افزود: کتاب «جنگ تحمیلی 8 ساله و ارامنه ایران» دارای 10 بخش است که حضور ارامنه در جریانات انقلاب مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی و پس از آن را مجسم می‌کند.

شاه نظریان در ادامه گفت: این کتاب با تلاش 8 ساله مرحوم اسکندر اسکندریان در جمع‌آوری اسناد معتبر حضور ارامنه در عرصه‌های مختلف سیاسی اجتماعی ایران تهیه شده است و نشانگر عزم، اراده و انسجام اقوام ایرانی در طول تاریخ است.

کتاب «جنگ تحمیلی 8 ساله و ارامنه ایران » پس از درگذشت اسکندر اسکندریان با تلاش 5 ساله نورهایر شاه نظریان تدوین و منتشر شده است و آقای گارون سارکسیان ترجمه این کتاب از زبان ارمنی به زبان فارسی را بر عهده داشته است.

کد خبر 45062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز