دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: غواصان نظامی کشورهای ایران، سوریه، روسیه، آفریقای جنوبی، چین و ونزوئلا در چهارمین دروه مسابقات غواصی نظامی در آب‌های جزیره کیش به رقابت پرداختند.

غواصان

به گزارش ایرنا این مسابقات با عنوان مسابقه بین المللی غواصی عمق ارتش‌های جهان ۲۰۱۹  به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  به مدت ۱۰ روز  در آب هایی نیلگون خلیج فارس و  جزیره کیش ادامه خواهد داشت.

چهارمین دوره مسابقه بین‌المللی غواصی عمق در قالب  مسابقات بین‌المللی نظامیان برگزار می شود، مسابقه بین‌المللی نظامیان   همزمان  در روسیه، چین، ایران، مغولستان، هند، بلاروس، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان در ۳۲  رشته و با مشارکت ۳۰ کشور درحال برگزاری است.

این دومین بار است که مسابقه  بین المللی غواصی عمق در جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.   این مسابقات  سال گذشته به میزبانی نوشهر برگزار شد که با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های کیش،   این  هم اکنون میزبان  دومین دوره این رقابت‌ها است که طی آن غواصان اعزامی از  ۱۰کشور منتخب دنیا در آبها و کرانه‌های مرجانی کیش به مصاف هم می‌روند.

 در نخستین دوره برگزاری این مسابقه در نوشهر، تیم ایران در بخش غواصی عمق، مقام اول را کسب کرد و در مجموع پنجم جهان شد.

 آیین افتتاحیه این رویداد بین المللی عصر  یکشنبه با حضور  امیردریادار حبیب‌الله سیاری  معاون  هماهنگ‌کننده ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی و جمعی از فرماندهان این نیرو، جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه، مدیرعامل  و جمعی از مردم و مسئولان جزیره کیش برگزار شد.  

امیر دریادار خانزاده فرمانده نیروی دریایی ارتش در یک نشست خبری  مهمترین هدف این مسابقه را  صلح و تحکیم امنیت  ذکر کرد و افزود: برگزاری این مسابقه نظامی نشان دهنده ثبات در خلیج فارس و مبین این است که ما بدنبال صلح و امنیت جمعی هستیم.

او یادآوری کرد: مسابقات نظامیان جهان با ابتکار کشور روسیه از حدود ۱۱ سال پیش تا کنون، هر ساله در ۱۷ رشته برگزار می‌شود.

‌فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از سه سال پیش به این مسابقات ملحق شد ه و از بدو الحاق نیروی های مسلح به این رقابت‌ها، نیروی دریایی ارتش نیز حضور پیوسته داشته است.

امیر دریادار خانزادی به دلایل انتخاب جزیره کیش برای این دوره از رقابت‌ها اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه وضعیت آب در بندر نوشهر شفاف نبود، جزیره کیش به دلیل وجود آب‌های شفاف و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوب انتخاب شد.

وی به افزایش تعداد تیم های نیروی دریایی ارتش در رشته‌های مختلف اشاره کرد و گفت: علاوه بر رشته جام دریا و غواصی عمق که از سال‌های گذشته در مسابقات نظامی حضور داشتیم، امسال ‌نیروی دریایی در دو رشته دربی دریا و اربابان سلاح ‌نیز در مسابقات نظامی روسیه حضور دارد.

امیر دریادار خانزادی اضافه کرد: مسابقات جام دریا در کشور آذربایجان برگزار می‌شود. دو فروند ناو موشک انداز نیروی دریایی ارتش طی هفته گذشته به روسیه اعزام شدند که از فردا در کشور روسیه برگزار خواهد شد.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این رقابت ها از روز گذشته به طور رسمی آغاز شد، افزود:‌ رشته غواصی عمق نیز از امروز آغاز می‌شود. ‌ کشورهای دیگری از جمله هند و چین نیز در برخی رشته‌های هوایی و زمینی میزبان این مسابقات هستند.

وی با اشاره به تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها گفت: کشورهایی برگزیده از سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکا که شامل ۱۰ تیم می شوند، در این رقابت‌ها حضور دارند. ایران، سوریه، روسیه، آفریقای جنوبی، چین و ونزوئلا در این رقابت‌ها حضور دارند و کشورهای آذربایجان، اندونزی و پاکستان نیز به عنوان ناظر شرکت کردند و احتمالا سال آینده در مسابقات حاضر می‌شوند.

امیر دریادار خانزادی یادآور شد: جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز برای نظارت بر این مسابقات در جزیره کیش حضور دارد که این موضوع نشان دهنده اهمیت این مسابقات برای مجموعه نظامیان و کشور روسیه است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره تاسیس دبیرخانه دائمی این رقابت‌ها در جزیره کیش گفت: قطعا برای برگزاری دوره‌های بعد پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است. ‌البته یک مجموعه دیگر به نام پنج‌گانه دریایی را هم مدنظر داریم که به‌دنبال اجرای آن هستیم.

کد خبر 450548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha