همشهری آنلاین: شبکه خبر به رغم امکان پخش زنده مصاحبه وزیر خارجه با رسانه‌های داخلی و خارجی از این اقدام امتناع کرد و به صورت رفت و برگشتی هر از چند دقیقه‌ای بخش‌هایی از آن را پخش کرد.

ظريف

مصاحبه وزرای خارجه معمولا یکی از جدی‌تری مصاحبه‌ها برای رسانه‌هاست چون در این مصاحبه سیاست‌های کلی کشور در حوزه بین‌الملل مطرح می‌شود. از طرف دیگر با توجه به مجموعه موضوعات بین‌المللی که ایران هم‌اکنون با آن مواجه است، مصاحبه ظریف با رسانه‌های داخلی و خارجی یک موضوع جدی خبری است.

 در پخش مصاحبه وزیر خارجه، حتی اگر به موضوع ملی توجه نشود، عناصری مانند دربرگیری، اهمیت، جذابیت خبری و بسیاری از فاکتورهای بدیهی و اصلی در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی ایجاب می‌کند که این مصاحبه به صورت زنده پخش شود. اما شبکه خبر از این کار امتناع کرد. جالب آنکه در همان زمان اقدام به پخش برنامه‌های تکراری (بازپخش) و نیز برنامه‌هایی فاقد ارزش زمانی و به روز بودن کرد.

یکی از ویژگی‌های متمایز اطلاع‌رسانی تصویری نسبت به اطلاع رسانی غیر تصویری در آن است که از طریق تصویر علاوه بر محتوای سخن می‌توان از طریق لحن بیان، حرکات بدن و واکنش‌های طبیعی گوینده سخن به مجموعه‌ای از اطلاعات دست یافت و ظریف در مصاحبه‌اش مجموعه مثبتی از این ویژگی‌ها را به نمایش گذاشت.

واقعا با هیچ استاندارد مرتبط با خبر نمی‌توان فهمید چرا این مصاحبه پخش مستقیم نشد. از این روی شاید باید به دنبال دلایلی غیر از استانداردهای رسانه‌ای و خبری برای شبکه خبر بود.

کد خبر 450545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha