دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای کاهش دما در سواحل دریای خزر از بارش باران در خراسان شمالی، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی خبر داد.

کاهش دما و بارش باران در نوار شمالی کشور

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت‌: طی سه روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور، در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و برخی مناطق هرمزگان، رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر امروز (دوشنبه ۱۴ مرداد) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، ابرناکی و بارش باران ابتدا در غرب سواحل دریای خزر و سپس استان اردبیل آغاز می‌شود تا این که فردا (سه‌شنبه ۱۵ مرداد) ضمن تقویت بارندگی و کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در سواحل خزر، دامنه بارش‌ها همراه با وزش باد شدید، استان‌های خراسان شمالی و مناطق شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی را نیز در برمی‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ مرداد) در گیلان و مازندران بارش مقدار بیشتری خواهد داشت، گفت: در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (۱۶، ۱۷ و ۱۸ مرداد) بارش‌ها در سواحل دریای خزر و استان خراسان شمالی ادامه خواهد داشت که در روزهای پنجشنبه و جمعه علاوه بر این مناطق در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان این که در پنج روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود، تاکید کرد: این وضعیت فردا و پس فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۵ و ۱۶ مرداد) شدیدتر می‌شود و در منطقه زابل توفان گرد و خاک رخ خواهد داد که منجر به کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود:  فردا و پس فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۵ و ۱۶ مرداد) در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، یزد و جنوب خراسان رضوی باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست. همچنین پیش‌بینی می‌شود که مرکز و شرق خلیج فارس و شرق دریای عمان تا فردا و دریای خزر در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان وضعیت جوی پایتخت را پیش‌بینی و اظهار کرد: فردا و پس‌فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۵ و ۱۶ مرداد) هوای تهران صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. دمای تهران در این روز در بالاترین نقطه به ۳۹ درجه سانتی‌گراد و در پایین‌ترین نقطه به ۲۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. همچنین پس‌فردا بیش‌ترین و کم‌ترین دمای تهران ۳۹ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 450510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha