همشهری آنلاین: سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای جزئیات اعلام نتیجه و انتخاب رشته کنکور سراسری را اعلام کرد.

ثبت نام در آزمون

به گزارش فارس، اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاریخ اعلام نتایج اولیه، زمان انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) منتشر شد.

بر اساس این اطلاعیه، نتیجه اولیه آزمون در روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ماه به صورت کارنامه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org  قرار می‌گیرد.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان‌های خارجی (شامل رشته‌های پذیرش با آزمون) از روز پنجشنبه ۱۷ مرداد ماه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده می‌شود و برای تمام داوطلبان از این تاریخ قابل مشاهده و دریافت است.  

بخش پیوست‌های دفترچه راهنمای انتخاب رشته شامل شرایط و ضوابط مؤسسات خاص و همچنین نشانی و ضوابط و شرایط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد.  

تمام داوطلبان می‌بایست پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و بخش پیوست‌های دفترچه راهنما، کدرشته‌های تحصیلی مورد علاقه خود را مشخص و از روز یکشنبه ۲۰ مرداد ماه تا روز پنجشنبه ۲۴ مرداد ماه به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج کنند.

پذیرش در رشته‌محل‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده در سال ۱۳۹۸ به‌ صورت جدا از رشته‌محل‌های با آزمون و مستقل از این مرحله با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و با ملاک معدل کتبی دیپلم با توجه به نوع دیپلم داوطلب و رشته انتخابی وی انجام می‌شود.

داوطلبان متقاضی (اعم از اینکه در آزمون سراسری ثبت‌نام کرده یا نکرده و یا در جلسه آزمون حاضر و یا غایب بوده‌اند)  می‌توانند با مراجعه به سامانه پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور که از ۲۰ اسفند ماه ۹۷ فعال شده و تا ۲۸ شهریور، مهلت ثبت‌نام وجود خواهد داشت با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای مربوط نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

لازم به توضیح است دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌های پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی از ۱۷ بهمن ماه ۹۷ در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به همراه اطلاعیه‌های اصلاحی آن قرار گرفته است.  لذا کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دفترچه راهنمای شماره (۲) که در تاریخ ۱۷ مرداد ماه منتشر می‌شود درج نخواهد شد.

سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی این سازمان به منظور راهنمایی و کمک به داوطلبان در انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ (رشته‌های پذیرش با آزمون)  از اوایل هفته آینده از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ که به مواردی نظیر تشریح محتوای کارنامه آزمون، آشنایی با بومی‌گزینی، انواع سهمیه‌ها، استفاده از انتخاب رشته مجازی و نکته‌های مهم در انتخاب رشته اصلی پرداخته است، اواخر هفته جاری منتشر می‌شود.

کد خبر 450433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha