مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد ذخائر آبی فراوانی در سطح ماه به صورت یخ زده وجود دارد که به طور عمده در چند دهانه قطبی کره ماه واقع هستند.

كره ماه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، کشف ذخایر یخ در روی ماه از آن جهت اهمیت دارد که زمینه را برای سکونت طولانی مدت بر روی تنها قمر زمین ممکن می‌کند.

این امر نیاز به انتقال حجم زیادی از آب به کره ماه را برطرف کرده و موجب کاهش مصرف سوخت و امکان حضور طولانی مدت در کره ماه می‌شود.

یافته‌های جدید ناسا در این زمینه مبتنی بر مقایسه سطح کره عطارد و ماه است که هر دو به میزانی مشابه شاهد برخورد سیارک‌ها و شهاب سنگ‌ها بوده‌اند و همین مساله موجب شکل گیری دهانه‌های متعددی در سطح هر دو سیاره شده است. نحوه تابش خورشید بر قطب‌های این دو سیاره نیز کم و بیش یکسان است و سایه تقریبا دائمی بر قطب‌های سیارات مذکور باعث شکل‌گیری طولانی مدت یخ بر روی آنها می‌گردد.

دهانه‌های نزدیک به قطب کره ماه ۱۰ درصد کم عمق تر از سایر دهانه‌های موجود بر روی این سیاره هستند و همین مساله نشان می‌دهد که احتمالا آنها با یخ پر شده‌اند. قرار است در آینده با استفاده از فضاپیماهای مجهز به رادار بررسی‌های دقیق تری در این زمینه صورت بگیرد.

کد خبر 450346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha