همشهری‌آنلاین: شهردار تهران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران گفت که براساس احکام برنامه سوم توسعه شهر تهران تغییر در تشکیلات و چابک‌سازی شهرداری در دستور کار است.

حناچي

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در حاشیه برگزاری یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران درباره تغییر در برخی از معاونت‌های شهرداری تهران از جمله معاونت شهرسازی و معماری گفت: تغییر معاون شهرسازی و معماری در دستور کار نیست، البته تغییر در ساختار در احکام برنامه سوم توسعه شهر تهران است و در این باره گزارش‌هایی به شورا ارائه شده و با هماهنگی شورای شهر تهران این موضوع در قالب تغییر در تشکیلات و چابک‌سازی به شورا اعلام خواهد شد.  

حناچی در بودجه‌ سال‌های ۹۷ و ۹۸ درباره تأمین منابع از طریق اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل عمومی و تکمیل خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ بندهایی مطرح شده بود. به همین منظور برای تکمیل خطوط مترو و کمک به اتوبوسرانی لایحه دوفوریتی‌ای در این باره از سوی شهرداری تهران به شورای شهر آورده شد و دوفوریت آن به تصویب رسید. امیدوارم بخش باقیمانده از مترو با این اعتبار تکمیل کنیم، البته تلاش این است تا هزار دستگاه اتوبوس را به خطوط اتوبوسرانی وارد کرده تا در این حوزه از شرمندگی مردم خارج شویم.

او در پاسخ به سؤالی درباره پروژه‌های باقیمانده و نقش دولت برای مشارکت در تکمیل این پروژه‌ها توضیح داد: دولت تلاش می‌کند تا برای تأمین اوراق مشارکت، شهرداری را حمایت کند و البته اوراق مشارکت فعلی با حمایت دولت و معاون اول ریاست جمهوری منتشر شده و در شرایط فعلی تلاش می‌کنیم تا این موضوع محقق شود. با تأمین این اوراق مشارکت بخش عمده‌ای از منابع موردنظر تأمین خواهد شد.  

شهردار تهران در پاسخ به سؤال دیگری درباره پیدا کردن بانک عامل برای انتشار اوراق مشارکت و بدحسابی‌های گذشته شهرداری تهران گفت: در حال حاضر بانک عامل مشخص شده و ما بدحسابی‌های قبلی را نیز جبران کرده‌ایم، در این میان کارگزارانی هم مشخص شده‌اند و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد.  

حناچی در پاسخ به سؤال دیگری درباره به کار بردن رنگ‌های مختلف و زیباسازی معابر در شهر تهران گفت: در این باره پیش از عید دستوری ارائه شد و در بعضی از مناطق از جمله منطقه‌های ۷ و ۸ اقدامات خوبی انجام شد اگرچه این به این معنا نیست که به دیوارهای شهر رنگ بپاشیم بلکه باید با حضور هنرمندان و رعایت اصول زیبایی‌شناسی اقدامات مناسب انجام شود و این موضوع در دستور کار است.  

شهردار تهران در پاسخ به سؤال دیگری درباره اعلام آمادگی شهرداری برای تأمین مسکن اجتماعی عنوان کرد: در بیشتر کشورهای دنیا تأمین بخشی از مسکن‌ اجتماعی و خانه‌های استیجاری بر عهده شهرداری‌هاست و به دلیل اینکه شهرداری‌ها در این خصوص ابزار کار بهتری نسبت به دستگاه‌های دولتی دارند این موضوع به آنها واگذار شده است. شهرداری تهران در حال حاضر این سرویس‌ها را به شکل گرمخانه‌ها و محل نگهداری کودکان ارائه می‌دهد و با توجه به ظرفیت ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و مصوبه هیأت وزیران این کار مجاز شمرده شده است.  

حناچی ادامه داد: در این راستا دولت تسهیلاتی را در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌دهد و بررسی‌های بیشتر توسط وزیر کشور انجام خواهد شد. دولت برای این موضوع تسهیلاتی را در نظر گرفته و حمایت‌هایی را انجام خواهد داد.  

شهردار تهران در پایان در پاسخ به سؤال دیگری درباره سفر رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران به یکی از کشورهای خارجی به منظور شرکت در کنفرانس بین‌المللی توضیح داد: کنفرانس‌های جهانی مهم هستند و در زمینه مدیریت بحران این کنفرانس سالی یک بار برگزار خواهد شد و حضور شهرداری تهران محلی برای سؤال نخواهد بود.  

کد خبر 450343

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha