همشهری آنلاین: استقبال از افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند» و ترافیک بسیار شدید در خیابان‌های اطراف نگارخانه گلستان چنان بود که نیروی انتظامی برای برقرار کردن نظم رفت و آمد ناچار به مداخله شد.

افتتاح نمايشگاه صد اثر صد هنرمند در گلستان

به گزارش همشهری آنلاین، رویداد تابستانی نگارخانه گلستان که از آن به عنوان قدیمی‌ترین رویداد تجسمی بخش خصوصی ایران یاد می‌شود، امسال با مشارکت ۲۲۸ هنرمند از تهران و سراسر ایران با استقبال شایان توجه هنردوستان روبه‌رو شد. عصر روز جمعه ۱۱ مرداد حجم این استقبال چنان بود که خیابان کماسایی در منطقه دروس قفل و نیروی انتظامی برای برقرار کردن نظم مجبور به مداخله شد.

بر اساس اعلام لیلی گلستان، مدیر نگارخانه گلستان در روز افتتاحیه ۳۲ کار در مجموع به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان به فروش رسید. ویژگی خاص این دوره ارائه چند اثر انگشت‌شمار از نام‌های شناخته‌شده هنر است که فضای «صد اثر، صد هنرمند» بیست و هفتم را جوانانه‌تر و غیرتهرانی‌تر از همیشه کرده است؛ چنان‌کنه مخاطبان و خریداران برای نخستین‌بار با بسیاری از نام‌ها آشنا می‌شوند.

البته طبیعی است نگاه تماشاگران ابتدا سوی آثار آشنا برود؛ از پرویز کلانتری تا مناظر آبرنگ محمدابراهیم جعفری، کویر غلامحسین نامی، نستعلیق جلیل رسولی و قطعه شکسته‌نستعلیق یدالله کابلی، آثار نصرالله افجه‌ای و نصرت‌الله مسلمیان و... اما تعدد آثار جوانان به گونه‌ای است که نگاه‌ها را می‌رباید. ضمن اینکه در این دوره آثار گران‌تر کمتر به چشم می‌خورد و قیمت‌ها از ۱۵۰ هزار تومان شروع می‌شود.

اثری از زنده‌یاد کلانتری با ۸۰ میلیون تومان رکورددار قیمت است و پس از آن یک نقاشی هشت میلیون تومانی قرار دارد از جعفری. در میان مجسمه‌ها کمترین قیمت ۲۰۰ هزار تومان و بیشترین متعلق به اثری از محمد نعیمی به مبلغ هشت میلیون تومان است. در کنار اینها چند اثر خط و نقاشی‌خط هم به نمایش و فروش است؛ کابلی ۱۰ میلیون تومان گران‌ترین است و دو اثر از افجه‌ای و رسولی هفت میلیون تومان.

به رسم این رویداد، هر اثری که فروش می‌رود از دیوار برداشته و اثری دیگر از آن هنرمند جایگزین می‌شود. از این رو، نمایشگاه هر چند روز یک‌بار رخت تازه تن می‌کنند و علاقه‌مندان می‌توانند بار دیگر از آن دیدن و خرید کنند. «صد اثر، صد هنرمند» تا ۳۰ مرداد در نگارخانه گلستان ادامه دارد.

کد خبر 450342

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha