همشهری آنلاین: همسر شیخ محمد بن رشید المکتوم، حاکم دوبی در دادگاه عالی انگلستان در رابطه با دخترش تقاضای «حکم حفاظت در برابر ازدواج اجباری» کرده است.

Princess Haya

به گزارش رویترز شاهدخت هیا بنت‌الحسین، دختر ۴۵ ساله ملک حسین پادشاه سابق اردن و خواهر ناتنی ملک‌عبدالله پادشاه فعلی اردن همچنین از دادگاه تقاضای «حکم جلوگیری از تجاوز جنسی» کرده است. معلوم نیست این حکم دوم در رابطه با چه کسی است.

او همچنین در دادگاه عالی انگلستان و ویلز تقاضای قیمومیت کرده است که به معنای آن است که دادگاه اختیار کودک را برای تصمیمات عمده مربوط به او به دست می‌گیرد.

حکم حفاظت در برابر ازدواج اجباری تعریف‌های قانونی بریتانیا به فردی که می‌گوید دارد به ازدواج اجباری کشانده می‌شود یا از قبل در ازدواج اجباری است، کمک می‌کند.

مقامات سفارت امارات در لندن در پاسخ به این عرضحال در دادگاه‌ گفت: «دولت امارات قصد ندارد درباره اتهامات درباره زندگی خصوصی افراد اظهار نظر کند.»

شیخ محمد بن راشد که معاون رئیس‌جمهوری امارات هم هست، در سال ۲۰۰۴ با شاهدخت هیا،  عضو سابق کمیته بین‌المللی المپیک، ازدواج کرد که تصور می‌رود ششمین ازدواجش باشد. او از همسران پیشینش بیش از ۲۰ فرزند دارد.

شاهدخت هیا که در مسابقه‌های پرش با اسب در المپیک سیدنی ۲۰۰۰ شرکت کرد، اغلب در مسابقه اسب دوانی سلطنتی اسکوت بریتانیا به همراه شیخ محمد ظاهر شده است.

شاهدخت هیا در جلسه استماع دادگاه شرکت داشت، اما شیخ محمد غایب بود. دو نفر از مشهورترین وکیلان خانواده بریتانیا نماینده دو طرف هستند: فیونا شکلتون نماینده هیا و هلن وارد نماینده شیخ محمد است.

دو طرف دعوا در یک بیانیه مشترک منتشر شده بوسیله دادگاه عالی در اوائل این ماه اظهار کردند: ااین روند راجع به بهزیستی دو کودک حاصل از ازدواج آن دو است و به طلاق یا مسائل مالی مربوط نمی‌شود.»

کد خبر 449915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha