سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
۰ نفر

محمد مجیری-  مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری اصفهان:  دست‌فروشی به عنوان یک پدیده اجتماعی، نازیبایی‌هایی را در شهر به وجود آورده و شهرداری اصفهان در صدد رفع ریشه‌ای مشکلات و ساماندهی دست‌فروشان در اصفهان است.

محمد مجیری-  مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری اصفهان

یکی از بزرگ‌ترین بازارچه‌های دست‌فروشی اصفهان جمعه‌بازار بعثت است که بسیار مورد استقبال و علاقه شهروندان قرار می‌گیرد تا جایی که ۴ هزار نفر بازدیدکننده و ۲۰۰ هزار نفر فروشنده دارد و این نشان‌دهنده ازدحام و ترافیک شدیدی است که در این بخش وجود دارد. از اواسط سال گذشته ساماندهی این فضا آغاز شد و حجم زیادی از نخاله‌های ساختمانی که در طول ۱۵ سال در این مکان انباشته شده و بیماری‌ها و مشکلات مختلف را به دنبال داشت، انتقال پیدا کرد.  

در حال حاضر ۸۵۰ میلیون تومان صرف عملیات ساختمانی شده تا بازار مسقف و سکوهایی برای فروشندگان فراهم شود که با این اقدامات صورت‌گرفته، وضعیت مطلوبی برای فروشندگان ایجاد شده است.  همچنین قرار است برای ورودی بازار اقدامات مناسبی انجام شود و اگر این ورودی از خیابان بعثت جدا و پارکینگ برای این بخش احداث شود (تا مراجعان بتوانند خودروهای خود را پارک کنند) بازار نظم بهتری به خود می‌گیرد. این در حالی است که هم‌اکنون در تمام زمین‌های اطرافِ بازار، خودرو پارک می‌شود و منظره آشفته‌ای ایجاد کرده است که نیاز به نظم و ساماندهی دارد.  

متأسفانه تعدادی فروشنده در کنار بازار اصلی، که تا حدودی ساماندهی شده، بازار فرعی در فضای خاکی ایجاد کرده‌اند و پرنده و مواد غذایی غیرمجاز می‌فروشند. اما در پوشش کالا اقدامات دیگری از جمله فروش مواد انجام می‌شود که انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌های انتظامی و بهداشتی این وضعیت ساماندهی شود؛ همچنین جلسه‌ای با حضور مدیران شهرستان برقرار شد تا با همکاری همه ارگان‌ها بازار اصلی به شکلی مطلوب درآید تا به دنبال آن، بتوان امکانات مورد نیاز در بازار را فراهم کرد.  

در این ۱۵ هزار متر مربع زمین بازار بعثت تاکنون ۸۵۰ میلیون تومان هزینه شده و در صورت همکاری همه ارگان‌ها در نیمه اول سال پارکینگ، ورودی و خروجی و جاده منتهی به بازار اصلاح می‌شود. تاکنون‌ برای ساماندهی وضعیت این قسمت از شهر تا این زمان کار مناسبی انجام نشده بود اما همه باید محرومیت‌ها را ببینند و لمس کنند تا اقدامی مؤثر صورت گیرد؛ چراکه برای به نتیجه رسیدن تلاش‌ها به کمک نیاز داریم و با فعالیت شهرداری به تنهایی کاری از پیش نمی‌رود.

کد خبر 449904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha