سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلمساز ایتالیایی تازه‌ترین اقتباس سینمایی از رمان تحسین‌شده «سالار مگس‌ها» نوشته ویلیام گلدینگ را برای استودیو برادران وارنر می‌سازد.

رمان سالار مگس ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، لوکا گوادانینو که نام خود را با فیلم جنجالی «مرا به نام خودت صدا بزن» سر زبان‌ها انداخت و نامزد اسکار هم شد، روی صندلی کارگردانی نسخه سینمایی رمان کلاسیک «سالار مگس‌ها» می‌نشیند؛ کتابی که در ۱۹۵۴ منتشر و از آن بسیار استقبال شد.

دو سال پیش قرار بود فیلمی بر اساس کتاب گلدینگ ساخته شود با این تفاوت که در آن دخترها جای پسران را گرفته‌اند. اسکات مک‌گیهی و دیوید سیگل هم به عنوان نویسندگان فیلمنامه و کارگردان‌های مشترک برگزیده شده بودند اما انتقاد از انتخاب دو فیلمساز مرد برای ساختن یک فیلم دخترانه کارساز بود و در نهایت این پروژه به بایگانی رفت. حالا با پیوستن گوادانینو به گروه تولید، انتظار می‌رود تولید «سالار مگس‌ها» در آینده نزدیک کلید بخورد.

سینماگر ۴۷ ساله ایتالیایی به داستان کتاب نویسنده انگلیسی برنده نوبل ادبیات وفادار می‌ماند و ماجراها را با حضور پسران روایت می‌کند. داستان «سالار مگس‌ها» درباره گروهی از پسران مدرسه‌ای است که هواپیمای حامل آنها نزدیک یک جزیره دورافتاده و خالی از انسان فرود می‌آید. حالا بچه‌ها باید بر خودشان حکومت کنند اما شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که آنها به تدریج راه‌های وحشی‌گری را می‌آموزند و...

«سالار مگس‌ها» که برخی آن را جزو ۱۰۰ رمان برتر قرن ۲۰ می‌دانند، در سال‌های ۱۹۶۳ به کارگردانی پیتر بروک در بریتانیا و ۱۹۹۰ به کارگردانی هری هوک در آمریکا به فیلم تبدیل شده است. از این رو، می‌توان نسخه گوادانینو را سومین تلاش برای ارائه روایتی تصویری از کتاب گلدینگ دانست.

گوادانینو دو سال پیش فیلم جنجالی «مرا به نام خودت صدا بزن» را ساخت که نامزد ۲۶۵ جایزه شد و ۱۱۱ جایزه برد. از مهم‌ترین افتخارهای فیلم می‌توان به کسب اسکار بهترین فیلمنامه و نامزدی سه اسکار بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد و بهترین ترانه اشاره کرد.

کد خبر 449808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha