همشهری آنلاین: سه مبلغ شامل ۲۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده و سود وام‌ها با اقساط ۳۶ ماهه ۱۰ درصد و اقساط ۴۸ ماهه با نرخ سود ۱۱ درصد برای بازپرداخت تعیین شده است.

پرداخت وام به اهالی قلم از سرگرفته می‌شود

نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب در گفت‌وگو با ایبنا با تاکید بر رسالت موسسه خانه کتاب در توجه به همه حلقه‌های نشر از تولیدکننده فکر و اندیشه تا مصرف‌کننده درباره پرداخت وام به اهل قلم بیان کرد: به دنبال توافق با بانک صادرات، موسسه خانه کتاب به پدیدآورندگان آثار مکتوب شامل مولف، مترجم، مصحح و همچنین افرادی که نقشی در تولید اثر داشته‌اند ازجمله ویراستار و تصویرگر وام پرداخت می‌کند.   
      
وی با اشاره به تدوین آئین‌نامه وام اهل قلم افزود: تدوین آئین‌نامه پرداخت وام به اهل قلم با حضور نمایندگان کارگروه وام نهایی شده است. متن این آئین‌نامه بلافاصله بعد از طراحی تارنما، برای اهل قلم و متقاضیان از سایت اهل قلم در دسترس است.

حسینی‌پور درباره مبلغ وام به اهل قلم ادامه داد: درخواست‌ها از سوی اعضای کارگروه بررسی و افراد واجد شرایط به بانک معرفی می‌شوند. برای پیشگیری از مراجعه اهل قلم به تهران، با بانک صادرات مکاتبه شده است تا شعب استانی بانک عامل نیز تعیین شود.   

مدیرعامل موسسه خانه کتاب با اشاره به مبالغ وام، درباره شروط پرداخت وام گفت: سه مبلغ شامل ۲۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. افرادی که طی سال‌های ۱۳۹۶ و ۹۷ از موسسه خانه کتاب و یا صندوق اعتباری هنر، وام دریافت کردند، مشمول این وام نمی‌شوند. سود وام‌ها با اقساط ۳۶ ماهه ۱۰ درصد و اقساط ۴۸ ماهه با نرخ سود ۱۱ درصد برای بازپرداخت تعیین شده است.   

حسینی‌پوردرباره اعضای کارگروه وام بیان کرد: مدیرعامل موسسه خانه کتاب به‌عنوان رئیس و دبیر کارگروه، علی‌اصغر محمدخانی، عضو هیات مدیره موسسه خانه کتاب، سیدسعید میرمحمدصادق، معاون فرهنگی موسسه خانه کتاب، ایوب دهقان‌کار، مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی حافظی، مدیر امور مالی معاونت دو نماینده از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان نیز اعضای کارگروه  وام هستند.    

وی درباره معیارهای پرداخت وام بیان کرد: معیارهای پرداخت هر کدام از مبالغ وام به متقاضیان متفاوت و در نهایت کارگروه تصمیم‌گیرنده نهایی است اما برگزیدگان جوایز کتاب اعم از کتاب سال، جلال‌آل احمد و دیگر جوایز دارای امتیاز هستند.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب ادامه داد: معیار ما کتاب است که در بانک اطلاعات خانه کتاب هم ثبت شده باشد؛ همچنین در این فرایند از نظرات مشورتی انجمن‌های فعال در این حوزه چه در تایید افراد و چه در پیشنهاد افراد برای دریافت تسهیلات، استفاده خواهد شد.
 
تاریخ دریافت درخواست متقاضیان متعاقبا اعلام می‌شود. متقاضیان می‌توانند برای اطلاع از زمان آغاز ثبت‌نام به یکی از سه پایگاه اهل قلم به نشانی ahleghalam.ir  روابط عمومی خانه کتاب http://khaneheketab.ir/  و خبرگزاری کتاب ایران ایبنا http://www.ibna.ir/ را پیگیری کنند.

کد خبر 449670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha