همشهری آنلاین: نخستین نشست «حزب جمهوریت ایران اسلامی» در دفتر مرکزی این حزب با حضور اعضای هیات موسس و اصحاب رسانه برگزار شد.

حزب جمهوریت

ایرنا نوشت: حجت الاسلام رسول منتجب نیا در ابتدای این نشست با اشاره به روند و دلایل شکل گیری و تاسیس حزب جمهوریت ایران اسلامی خاطرنشان کرد: از زمانی که با مشورت تعدادی از دوستان تصمیم به پایه گذاری این حزب گرفتیم بنا بر این بود که حزبی کاملا مردمی شکل بگیرد، به همین دلیل تعداد ۲۷ نفر اعضای هیات موسس نمایندگان همه اقوام، عقیده ها، جنسیت ها، و سنین مختلف در حزب جمهوریت ایران اسلامی هستند.

رئیس هیات موسس حزب جمهوریت ایران اسلامی به روند انتخاب نام حزب اشاره کرد و افزود: در جلسه ای با حضور اعضای هیات موسس حدود ۳۰ اسم پیشنهادی اعضا و هواداران حزب از سراسر کشور مطرح و چند اسم در جلسه انتخاب شد که البته جمهوریت بیشترین رای را آورد.

منتجب نیا ادامه داد: انتخاب جمهوریت به این دلیل بود که احساس می کنیم مردم به عنوان وجه جمهوریت نظام حضور کم رنگی دارند و آنچنان که باید به جمهور مردم میدان داده نشده است مردم از اوضاع اقتصادی گلایه دارند ولی همه دغدغه مردم مسائل اقتصادی نیست بلکه وجوه سیاسی از جمله کم توجهی به جمهوریت نیز مورد نقد مردم است.  

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل حزب جمهوریت ایران اسلامی آمده است تا برای تمام ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برنامه ارائه دهد.

رئیس هیات موسس حزب جمهوریت با بیان اینکه اصل حرکت ما در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی است؛ یادآور شد: هدف از تاسیس حزب ریشه ای و توجه به همه ابعاد زندگی مردم است. حزب جمهوریت ایران اسلامی از معدود احزابی است که با آرمان و برنامه وارد صحنه شده است و هدف نهائی تربیت نیرو و کادر قوی و تقویت تحزب در کشور است. نیاز داریم از اداره کشور تعاریف و بدنه اجرائی قوی و کارآمد داشته باشد.

کد خبر 449624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha