همشهری آنلاین: جداول رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره‌های دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۹ در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر شد.

داوطلبان کنکور و توصیه‌های تغذیه نوروزی

به گزارش مهر، متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۹ می‌توانند جداول رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره‌های دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۹ را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور مشاهده کنند.

پذیرش دانشجوی دکتری در سال ۱۳۹۹ بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و آیین­‌نامه اجرایی مربوطه و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی صورت می‌گیرد.

متقاضیان ورود به دوره دکتری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی لازم است در آزمون ورودی دوره‌های دکتری (Ph.D) ثبت‌نام و شرکت کنند.

بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی،  سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری (Ph.D) بر حسب هر یک از شیوه‌های آموزشی ـ پژوهشی و پژوهش محور به شرح زیر انجام می‌شود:

  • دکتری آموزشی ـ پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری آموزشی ـ پژوهشی بر اساس معیارهای ۵۰ درصد آزمون متمرکز، ۲۰ درصد سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و ۳۰ درصد مصاحبه علمی و سنجش عملی صورت می‌گیرد.
  • دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس معیارهای ۳۰ درصد آزمون متمرکز، ۲۰ درصد سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، ۳۰ درصد مصاحبه علمی و بخش عملی و ۲۰ درصد تهیه طرحواره صورت می‌گیرد.

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۹ با آزمون زبان با ضریب (۱)، آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (۱) و آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ­ارشد با ضریب (۴) صورت می‌گیرد.

سنجش و پذیرش برای تمام دوره‌ها شامل روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پژوهش ­محور، پردیس‌های خودگردان، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس این قانون انجام می‌شود.

تمامی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی­ ارشد و دکتری حرفه‌ای می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی که در دفترچه راهنما درج خواهد شد، در این آزمون ورودی ثبت‌نام و شرکت کنند.

مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهر ماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه همان سال (سال ۱۳۹۹) فارغ‌­التحصیل شوند.

پذیرفته‌شدگان قطعی (نهایی) روزانه سال ۱۳۹۸ چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه شرکت در آزمون سال ۱۳۹۹ را نداشته و یک سال محروم از آزمون خواهند شد.

سایر شرایط و ضوابط در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دکتری نیمه ­متمرکز سال ۱۳۹۹ درج خواهد شد.

کد خبر 449582
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha