همشهری آنلاین: نهمین فیلم کارنامه کوئنتین تارانتینو در آستانه شکستن رکورد افتتاحیه و تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم او در هفته اول اکران است.

برد پيت و دي كاپريو در روزي روزگاري در هاليوود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، «روزی روزگاری در هالیوود» که بهار امسال در هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن رونمایی شد، روز جمعه در ۳۶۵۹ سینما در آمریکای شمالی حدود ۱۷ میلیون دلار فروخت و کارشناسان برای آن یک افتتاحیه ۴۱ میلیون دلاری پیش‌بینی می‌کنند. پیش‌تر انتظار می‌رفت درآمد این درام تاریخی در هفته اول نمایش حدود ۳۰ میلیون دلار باشد.

رکورد بهترین افتتاحیه تارانتینو تا امروز در دست «حرامزاده‌های لعنتی» است که سال ۲۰۰۹ حدود ۳۸ میلیون دلار فروخت اما پرفروش‌ترین فیلم کارنامه او در بازار داخلی آمریکا «جنگوی از بند رسته» است با ۱۶۲ میلیون دلار فروش در سال ۲۰۱۲. برخی معتقدند «روزی روزگاری در هالیوود» با وجود شکستن رکورد افتتاحیه، بعید است به مرز ۱۵۰ میلیون دلار درآمد در منطقه آمریکای شمالی برسد. هر چند فروش بین‌المللی آن می‌تواند یک غافلگیری باشد.

از سوی دیگر، سایت معتبر راتن‌تومیتوز همزمان با نخستین روزهای اکران «روزی روزگاری در هالیوود» میانگین امتیازهای منتقدان را به فیلم تازه تارانتینو اعلام کرد. تا امروز بیش از ۲۸۰ نقد بر این فیلم نوشته شده و امتیاز آن در راتن‌تومیتوز ۸۵ درصد نقد مثبت بوده است؛ عددی که «روزی روزگاری در هالیوود» را در ردیف پنجمین فیلم محبوب کارنامه کارگردان ۵۶ ساله برنده اسکار از نگاه منتقدان قرار می‌دهد. در این رده‌بندی «پالپ فیکشن» صدرنشین است.

«روزی روزگاری در هالیوود» روایتی است از هالیوود دهه ۱۹۶۰ و در بخشی از آن به شارون تیت، همسر فقید رومن پولانسکی هم اشاره دارد. لئوناردو دی‌کاپریو، براد پیت، مارگو روبی، برت رینولدز، ال پاچینو، تیم راث، مایکل مدسن، امیل هیرش و داکوتا فانینگ در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

کد خبر 449528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha