همشهری‌آنلاین: شهردار تهران با رای اعضای سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی، به‌عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه مشترک این سازمان انتخاب شد.

اجلاس سازمان شهرهاي متحد و دولت‌هاي محلي

به گزارش شهرنوشت، ششمین کنگره عمومی، شورای اداری و کمیسیون‌های تخصصی UCLG-MEW به میزبانی شهرداری امان در این شهر برگزار شد و در پایان این اجلاس رئیس اتحادیه شهرداری‌های لبنان به عنوان رئیس و شهرداران تهران، امان پایتخت اردن و کلانشهرهای آدانا و بالیکشهر ترکیه و نیز رئیس اتحادیه شهرداری‌های فلسطین به عنوان هیات رئیسه مشترک این سازمان برای دوره آتی انتخاب شدند.

سازمان شهرهای متحد و دولتهای محلی UCLG -MEWA یک سازمان منطقه‌ای برای توسعه همکاری میان شهرها و شهرداری‌ها برای ارتقای حکمروایی محلی و تبادل اطلاعات و تجارب در زمینه مدیریت شهری است که شهرهای واقع در غرب آسیا و خاورمیانه از جمله شهرهای، ایران، ترکیه، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، اردن، کویت، عمان، قطر، بحرین، امارات، یمن و عربستان را پوشش می دهد.

گشتاسب مظفری، معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران و دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی که با هدف شرکت در اجلاس سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی غرب آسیا و خاورمیانه(UCLG -MEWA) به شهر امان پایتخت اردن عزیمت کرده بود، با یوسف الشواربه شهردار امان ملاقات و گفت‌وگو کرد.  

در این ملاقات که یاسینی، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در اردن نیز حضور داشت، مظفری ضمن تشکر و قدردانی از شهردار و شهروندان اردنی بابت میزبانی و برگزاری موفقیت آمیز اجلاس، به سوابق روابط و همکاری های خوب میان دو ملت و کشور مسلمان منطقه اشاره کرد و گفت: ما به پشتوانه پیوندهای تاریخی و ارتباط و دوستی که میان دو ملت وجود دارد، می توانیم با بهره گیری از ظرفیت های دیپلماسی شهری، روابط خوب گذشته را احیا کنیم. ایران و اردن دو کشور تاریخی و دارای پیشینه تمدنی غنی هستند که مناسبات دوستانه و خوب آن ها می تواند اثرات خوبی بر صیانت از صلح و همکاری در سطح کشورهای ممسلمان منطقه داشته باشد.

دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی ضمن اشاره به برخی از دستاوردها و موفقیت های حوزه های علمی، تکنولوژیک، فرهنگی و اجتماعی و به ویژه مدیریت شهری در جمهوری اسلامی ایران و تهران، آمادگی شهرداری تهران و مجمع شهرداران آسیایی برای توسعه روابط فنی و تخصصی و نیر مبادلات فرهنگی و هنری با شهرداری امان را اعلام کرد.

یوسف الشواربه شهردار امان نیز ضمن خوشامدگویی و ابراز خوشحالی از حضور و ملاقات با معاون بین‌الملل شهرداری تهران و دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی، بر اشتراکات تاریخی و تمدنی میان دو کشور تاکید و از پیشنهاد توسعه روابط و همکاری‌های میان دو پایتخت، استقبال کرد.

کد خبر 449523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha