همشهری آنلاین: ۹ نفر از اهالی روستایی در هند به یک ببر وحشی حمله کردند، حیوان را کشتند، یک کشته دادند و چهار نفرشان دستگیر شدند.

ببر بنگال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آژانس فرانس پرس، تصاویر تازه‌ترین رویایی انسان با حیات وحش از چند روز پیش به شکل گسترده در شبکه‌های اجتماعی هند منتشر شده و بین کاربران گوشی‌های هوشمند دست به دست می‌شود. روستاییان که از حمله‌های ببر گرسنه و وحشی به محلی‌ها خشمگین شده بودند، تصمیم گرفتند خودشان اوضاع را مدیریت کنند؛ ماموریتی که به کشته شدن یک انسان و از پا درآمدن حیوان انجامید.

پلیس هند چهار شهروند هندی را در این پرونده زیست‌محیطی بازداشت کرده است. ببر که از زیستگاه محافظت‌شده پیلیبیت در شمال ایالت اوتار پرادش خارج شده بود، در چند نوبت به محلی‌ها حمله کرد. وقتی حیوان گرسنه وارد روستا شد، اهالی او را محاصره کردند و با چوب و نیزه چنان بر تن و بدنش زدند که جان داد. پلیس ۳۱ نفر را در این پرونده احضار کرد و تا امروز چهار نفر را به اتهام کشتن ببر بازداشت کرده است.

از تصاویر ویدئویی پیداست که اهالی روستا حتی به پیکر بی‌جان ببر هم رحم نکرده و آن را تکه و پاره کرده‌اند. بعد هم برای اینکه اجزای مختلف بدن حیوان دست قاچاقچی‌ها نیفتد، لاشه آن را به آتش کشیده و سوزانده‌اند. در این میان، یک نفر از حمله‌کننده‌ها به دلیل شدت آسیب‌دیدگی درگذشت. از آنجا که ببر جزو مهم‌ترین حیوان‌های حیات وحش هند است، پرونده قتل یک ببر وحشی با شدت در دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود.

سال گذشته ۳۰ شهروند هندی در گوشه و کنار این کشور طعمه ببرها شدند و در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ جنازه بیش از ۶۰ قلاده ببر در چهار گوشه هند پیدا شده است. ماه گذشته یک ببر و دو توله آن به دلیل خوردن گوشت آلوده به زهر کشته شدند. روستاییان جنازه گاوی را که ببر شکار کرده بود، مسموم کرده بودند تا از حیوان انتقام بگیرند.

تا چند سال پیش ببر به دلیل افزایش شکار غیرقانونی آن در آستانه انقراض بود اما در سال‌های اخیر این روند متوقف شده است. بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۴، در زیستگاه‌های حیات وحش هند بیش از ۲۲۲۰ قلاده ببر زندگی می‌کنند که حدود نیمی از جمعیت تمام ببرهای روی کره زمین است.

در آغاز قرن بیستم بیش از ۱۰۰ هزار قلاده ببر در گوشه و کنار زمین زندگی می‌کردند که این تعداد در سال‌های اخیر به حدود چهار هزار قلاده کاهش یافته است.

کد خبر 449385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha